Sing Street

Originaltitel: Sing Street
Regissör:John Carney
Utgivningsår:2016

Om Sing Street:

En pojke som växer upp i Dublin under 1980-talet flyr från familjen och den nya tuffa skolan genom att starta ett band för att vinna en vacker och mystisk flickas hjärta.

Titel: Mannen som älskade Yngve
År: 2006
Genre: Drama, Romantik
Once
Titel: Vi är bäst!
Originaltitel: Vi är bäst!
Regissör: Lukas Moodysson
Regissör: Peter Cattaneo
År: 1997
Genre: Komedi
Allt eller inget

Ferdia Walsh-Peelo, Lucy Boynton, Jack Reynor, Mark McKenna, Ben Carolan, Percy Chamburuka, Conor Hamilton, Karl Rice, Ian Kenny, Don Wycherley, Aidan Gillen, Maria Doyle Kennedy, Kelly Thornton, Marcella Plunkett, Lydia McGuinness, Des Keogh

John Carney

Drama, Komedi, Romantik

Irland, Storbritannien, USA
Filmnummer: 120065
Diskussioner om Sing Street  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sing Street (26 st)
Barneyk (Anmäl)   30/9 2017
Jag måste uppdatera min kommentar lite och säga att alla dom brister jag kände mig kritisk till är som bortblåsta ur mitt minne. Istället är det alla filmens styrkor som ligger kvar i mitt minne.
supermancover (Anmäl)   30/9 2017
Tycker den till och med är nära en femma, så amazed blev jag. Otrolig musik och charmiga skådespelare. Hittar i princip inga fel.
mawCor (Anmäl)   15/9 2017
En feelgoodfilm från början till slut. Härlig humor, skönt soundtrack och även en del rörande scener. Glöm Pitch Perfect - så här ska musikkomedier göras!
Barneyk (Anmäl)   4/5 2017
Det finns massor här jag skulle kunna vara kritisk mot och om jag skulle börja tänka kritiskt skulle fyran knappast få vara kvar. Men just nu när filmen precis är slut så vill jag inte det. Den har sina styrkor och dom är väldigt fina. Jag saknar dock mest att få se mer av övriga karaktärer. Men otroligt fin och charmig och svängig och dansscenen!
Willeplum (Anmäl)   21/4 2017
Var påväg mot ett gott betyg efter första halvan men sista 45 var ett totalt haveri. Feel-good-ivrig så att jag inte klarade att titta på skärmen längre. Uselt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sing Street