Singapore Dreaming

Originaltitel: Mei man ren sheng
Regissör:Colin Goh, Woo Yen-yen
Utgivningsår:2006

Om Singapore Dreaming:

En singaporiansk familj. En son som studerat i USA, och kommit tillbaka. En flickvän som vill gifta sig. En gravid dotter. En slö far som inget hellre vill än att stämma in i bilden av framgång. En mor som inget annat gör än att städa och koka örtte. En film om människors olika drömmar, och hur de kan förstöra för varandra.

Titel: Be with Me
Regissör: Jack Neo
År: 2002
Genre: Drama, Komedi
I Not Stupid

Richard Low, Alice Lim, Dick Su, Lim Yu-beng, Serene Chen, Mariel Reyes, Jacqueline Chow, Serena Sim

Colin Goh, Woo Yen-yen

Drama

Singapore
Diskussioner om Singapore Dreaming  (0 diskussioner)
Kommentarer om Singapore Dreaming (3 st)
eppjones (Anmäl)   22/4 2010
Bra familjedrama. Kul att se en film från Singapore. Kändes lite amatöraktigt i början men blev bättre.
ledsenpirat (Anmäl)   31/1 2007
Instämmer m. föregående, en trea. Rolig, men lite tunnt skådespeleri på sina håll.
nodon (Anmäl)   30/1 2007
Såg den under GFF 2007. En intressant och bra film men inte mästerlig. Ger en bra inblick i hur Singapore är som land betraktat. En typisk trea.