Sinnenas rus

Originaltitel: Senso
Regissör:Luchino Visconti
Utgivningsår:1954

Om Sinnenas rus:

En gift venetiansk adelsdam inleder en ödesdiger kärleksrelation med en österrikisk officer under den österrikiska ockupationen på 1860-talet. Filmen bygger på en roman av Camillo Boito.

Titel: Leoparden
Originaltitel: Il gattopardo
Regissör: Luchino Visconti
År: 1963
Genre: Drama, Romantik, Krig
Leoparden

Alida Valli, Farley Granger, Massimo Girotti, Heinz Moog, Rina Morelli, Christian Marquand, Sergio Fantoni, Tino Bianchi, Ernst Nadherny, Tonio Selwart, Marcella Mariani

Suso Cecchi d'Amico, Luchino Visconti

Drama, Romantik, Krig

The Wanton Countess

Italien
Med i listor: Tennessee Williams
Filmnummer: 20904
Diskussioner om Sinnenas rus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sinnenas rus (12 st)
Ful_fisk (Anmäl)   21/8 2016
Silket elegant foto, och vilka helsickes ursnygga kostymer! Men shit vad jag inte brydde mig.
auragolf (Anmäl)   22/11 2013
I Senso finns alla elementen redan med, men det är först i Leoparden nästan ett decennium senare som Visconti får allt att stämma (och då är fallet ett mästerverk. Men Senso är helt klart en riktigt sevärd film, ett klassiskt melodrama.
emilstjernholm (Anmäl)   19/8 2013
En del snygga scener (foto och scenografi) och i synnerhet slutscenen är häftig. I det stora hela är den dock outhärdligt tråkig. Den saknar driv.
Malfunction (Anmäl)   1/6 2013
Snyggt foto och bra skådespelare. Jag kan inte låta bli att undra över hur den hade varit om Visconti hade fått sin vilja igenom och gjort den med Ingrid Bergman och Marlon Brando.
ilBrutto (Anmäl)   7/9 2011
makalöst träig och extrem överspelad, tar sig mot slutet men då är det redan försent
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sinnenas rus