Micke & Veronica

Originaltitel: Micke & Veronica
Regissör:Staffan Lindberg
Utgivningsår:2014

Om Micke & Veronica:

Knappt har sågspånet lagt sig innan överklasskvinnan Veronica faller för Micke, snickaren som hon anlitat. Men deras gemensamma barn har svårt att förstå attraktionen. När båda familjerna samlas för att fira midsommar i hennes föräldrars sommarhus blir kulturkrocken ett faktum.

Titel: Min låtsasfru
Regissör: Robert Luketic
År: 2010
Genre: Komedi, Action, Romantik, Thriller
Killers

Izabella Scorupco, David Hellenius, Suzanne Reuter, Philip Zandén, Claes Ljungmark, Cecilia Ljung, Peter Engman, Malin Arvidsson, Dag Malmberg, Peter Magnusson (II), Lisbeth Johansson, Bo Lyckman, Kalle Westerdahl, Mira Nilsson

Jimmy Lagnefors

Komedi

Last Chance

Sverige
Diskussioner om Micke & Veronica  (0 diskussioner)
Kommentarer om Micke & Veronica (43 st)
HerrNenne (Anmäl)   18:01 16/6
Svagt okej men det är bara tack vare bra skådisinsatser. Själva storyn är en katastrof där allt spårar ut pga onödiga lögner och ingen pratar med varandra, och finns heller inte mycket kemi mellan personerna.
wasteoftime (Anmäl)   19/6 2018
Det första som slår mig när jag ser denna är, att även om jag inte hade trott det, så funkar David Hellenius relativt bra när han är fri från Peter Magnusson. Jag trodde länge att det var tvärtom. Men det verkar vara vilket som. De båda tjänar på frihet från varandra. Därmed inte sagt att det är bra. Det är bara inte lika tokdåligt som när de gör något ihop. De få scener de delar är ju verkligen dåliga på så många sätt. Vad vill jag då ha sagt? Att detta var betydligt mycket mindre dåligt än vad jag hade befarat. Men det är fortfarande ganska dåligt. 1,3 på SH-skalan.
Rai (Anmäl)   16/4 2018
Usel, usel!
Murvel48 (Anmäl)   8/4 2018
Störiga ungjävlar och en massa icke trovärdiga stereotyper. Men framförallt borde Hellenius och Magnusson bytt roller.
Nalleman (Anmäl)   4/4 2018
En och annan rolig replik men inte så mycket mer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Micke & Veronica
Se filmen