Sista dansen

Originaltitel: Sista dansen
Regissör:Colin Nutley
Utgivningsår:1993

Om Sista dansen:

Tove och maken Claes är hängivna tävlingsdansare och utmanar gärna sina vänner, paret Waltner. Efter en tävling i engelska Blackpool hittas en av kvinnorna död.

Titel: BlackJack
Regissör: Bob Rafelson
År: 1987
Genre: Kriminalare, Thriller
Svarta änkan

Helena Bergström, Ewa Fröling, Reine Brynolfsson, Peter Andersson, Rikard Wolff, Philip Jackson, Peter Marshall, Stellan Skarsgård, Sverre Anker Ousdal, Ernst Günther, Anneli Alhanko, Lena Söderblom, Pia Johansson

Colin Nutley

Drama, Thriller

Sverige, Norge, Danmark, Frankrike

Recension Sista dansen

- joacim92 sätter betyg 3 och skriver:
Filmen handlar om två par som älskar att dansa. Det ena paret, som består av Tove och Claes, har inte dansat på nio månader för ett dansfiasko i Oslo som Tove blir upprörd av bara vid tanken på Oslo. Det andra paret består av Lennart och Liselott. Det paret har i alla fall hållit igång med dansen. Men Parens fruar är inte så förtjusta i varandra. Claes och Tove har inte träffat dem sedan Oslo...men...

Recension av Sista dansen - Läs hela!

Med i listor: Dans
Diskussioner om Sista dansen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sista dansen (75 st)
larsen1976 (Anmäl)   9/1 2018
*gäsp* Inte ens ens Reine Brynolfsson kan rädda denna otroligt tråkiga film :(
Henkepedia (Anmäl)   30/12 2017
En av de bättre svenska dramafilmerna. Det blir oftast inte bättre än så här...
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
idaho1981 (Anmäl)   6/9 2017
Insåg att jag missat att betygsätta denna och det är väl 15-20 år sen jag såg det. Kommer ihåg den som lite underhållande med rätt ointressant med alldeles för mycket överspel.
Rai (Anmäl)   7/3 2017
Alltså detta hel otroligt att jag ger en Colin Nutley- film full pott, men den här filmen är den enda sevärda filmen med Bergström framför kameran och Nutley bakom kameran. Den är inte bara sevärd den är fantastisk bra, så bra att jag har sätt den ett 20- tal gånger. Annars brukar jag rysa när jag hör att Nutley har kommit ut med ännu en film, hemska tanke är just första tanken.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sista dansen