Sista kontraktet

Originaltitel: Sista kontraktet
Regissör:Kjell Sundvall
Utgivningsår:1998

Om Sista kontraktet:

Polisen Roger misstänker att ett mord på Sveriges statsminister Olof Palme planeras.

Titel: Täcknamn Coq Rouge
Regissör: Oliver Stone
År: 1991
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
JFK

Mikael Persbrandt, Emil Forselius, Leif Andrée, Reine Brynolfsson, Michael Kitchen, Pernilla August, Anders Ekborg, Bjørn Floberg, Per Ragnar, Jacqueline Ramel, Cecilia Ljung, Johan Lindell, Donald Högberg, Mathias Henrikson

Mats Arehn, Steve Jansson, Börje Hansson, Johan Bogaeus, Hans Åke Gabrielsson, Kjell Sundvall

Kriminalare, Thriller

The Last Contract

Finland, Norge, Sverige
Diskussioner om Sista kontraktet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sista kontraktet (67 st)
Rai (Anmäl)   20/11 2018
Men Gud, hur kan jag glömt bort alla dessa B-filmer. Nej, jag gillar inte svenskfilm...
Barneyk (Anmäl)   12/2 2018
Har inte åldrats särskilt väl tycker jag, mest väldigt tråkig.
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
Bra film som tar upp sydafrikaspåret
Gigi1943 (Anmäl)   6/2 2015
Märkligt att en film - där man definitivt vet hur det går - kan vara så spännande! Måste bara få en fyra! Upptäckte att jag hade sett den för länge sen för jag kände igen det där i leksaksaffären. Samtliga skådisar var utmärkta men verkar inte Pernilla August lite för gammal för att vara gift med Persbrandt (som här ser ut som en snorvalp ... han spelade över lite grand tycker jag men det kan bero på regin. Jag satt i alla fall och nästa bet på knogarna, intressant med Kitchens roll i detta makabra händelseförlopp som man ju sett olika tolkningar av. Mycket bra, se den!
Dele (Anmäl)   29/7 2014
Spekulativ och kommersiell thriller kring Palme-mordet som man väl får ta med ungefär 20.000 nypor salt. Varken särskilt trovärdigt eller spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sista kontraktet