Sista utvägen

Originaltitel: Miles From Home
Regissör:Gary Sinise
Utgivningsår:1988

Om Sista utvägen:

1965 blev gården "Årets jordbruk" och Chrustjov kom på besök för att se ett riktigt amerikanskt jordbruk. 20 år senare driver sönerna Terry och Frank gården som är högt belånad och det slutar med konkurs. Men banken får inte gården; Terry och Frank bränner hellre ner den och rånar banken som hämnd. För andra hårt pressade bönder blir de hett nyhetsstoff och en modern Robin Hood-myt på rånarturné mot iskalla banker. Men för myndigheterna är de en farlig symbol som hotar samhället och som till varje pris måste oskadliggöras...

Richard Gere, Brian Dennehy, Kevin Anderson, John Malkovich, Terry Kinney, Penelope Ann Miller, Helen Hunt, Francis Guinan, Laurie Metcalf, Judith Ivey

Chris Gerolmo

Drama, Kriminalare

Diskussioner om Sista utvägen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sista utvägen (13 st)
picklessmulan (Anmäl)   26/5 2017
Denna film hade kunnat vara så mycket bättre. Manuset och storyn känns intressant men misslyckas att förvaltas på ett bra sätt.
Bumbi78 (Anmäl)   26/12 2013
Dramat fungerar ovanligt bra och det är lätt att fångas av storyn. Brödernas naivitet är dock en störningsmoment och ibland verkar åtm Geres rollkaraktär lätt utvecklingsstörd vilket drar ned helhetsintrycket. Svag trea.
Morwenna (Anmäl)   31/7 2012
Bättre än jag väntat mig. Trean är dock svag.
mammene (Anmäl)   25/12 2008
En svag trea, det kunde varit bättre. man kan förstå frustrationen att förlora allt. Brödernas relation till varandra visades bra, det var mycket känslor som kom fram. Richard Gere spelade över för mycket. Den andre broderns kärleksrelation kändes lite för banal.
Sture Stenhög (Anmäl)   25/12 2008
Bra idé, halvtaskigt utförande. Gary Sinise må vara en bra skådis, men som regissör imponerar han inte. Det ligger ett billigt skimmer över hela filmen. De hårda ansträngningarna för att måla upp de båda bröderna som folkhjältar som vi kan sympatisera med blir också ganska löjliga. Gere känns dessutom felcastad och Kevin Anderson är bara blek. Så även om det finns vissa intressanta aspekter här så gör man bättre i att se Falling Down ifall man är intresserad av filmer om folk som är trötta på skiten
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sista utvägen