Sister, Sister

Originaltitel: Sister, Sister
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:1987

Om Sister, Sister:

Systrarna Lucy och Charlotte bor i ett avlägsen jaktstuga omgiven av sumpmark. Lucy är mentalt instabil och Charlotte offrar sin lycka för att ta hand om sin syster. Den charmige och unge Matt kommer och bor hos systrarna. Lucy blir kär i honom, men den överbeskyddande Charlotte försöker hålla dem ifrån varandra.

Jennifer Jason Leigh, Eric Stoltz, Anne Pitoniak, Judith Ivey, Dennis Lipscomb, Richard Minchenberg, Natalia Nogulich, Benjamin Mouton

Ginny Cerrella, Joel Cohen, Bill Condon

Thriller, Skräck

Diskussioner om Sister, Sister  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sister, Sister (3 st)
Gordyal (Anmäl)   3/12 2014
Klen romantisk skräck-thriller med en förtjusande JLL. (4+/15)
ziferN (Anmäl)   15/1 2014
Charmigt och underhållande med ett stundtals riktigt snyggt bildspråk men filmen i överlag är inte direkt något speciellt, men jag gillar ändå normalt Jennifer Jason Leigh och filmen fungerade som underhållning för stunden så en trea är den allt värd.
Lux Lisbon (Anmäl)   20/11 2011
Lite av en b-film, men sevärd tack vare att den utspelar sig i Södern, handlar om systrar och för att Erik Stoltz är lite söt (och hans body double i början!). För lite manlig nakenhet och för mycket kvinnlig.