Sixty Six

Originaltitel: Sixty Six
Regissör:Paul Weiland
Utgivningsår:2006

Om Sixty Six:

Det är sommaren 1966 och 12-årige Bernie ser fram emot den största dagen hittills i hans unga liv - hans Bar Mitzvah. Men sommaren 1966 var det fotbollsyra i Bernies hemland England, och frågan är - kommer några gäster att dyka upp, eller kommer de stanna vid TV-apparaterna och se nationen vinna VM istället?

David Bark-Jones, Helena Bonham Carter, Stephen Greif, Daniel Marks, Eddie Marsan, Frankey Martyn, Ben Newton, Stephen Rea, Peter Serafinowicz, Gregg Sulkin, Catherine Tate

Bridget O'Connor, Peter Straughan

Drama, Komedi

Storbritannien
Med i listor: Fotboll
Diskussioner om Sixty Six  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sixty Six (9 st)
Asian Dawn (Anmäl)   12/7 2010
Oh, vad den försöker!
danniiez (Anmäl)   14/12 2009
Väldigt rolig film, inte riktigt en typisk komedi (vilket jag tycker är positivt) . Väldigt bra skådisar och bra musik. finns inget negativt tycker jag.
NasNas (Anmäl)   28/8 2008
hmm förvånad blev jag när den här fanns med på Apples hemsida som trailer och det stog att den skulle ha premiär 1 aug 2008. jag visste att jag hade sett den.. hmm sådär får jag minnas en 2a kan den få
scratch_perry (Anmäl)   5/8 2007
Festlig inledning följs av en seg och oinspirerad mittsektion vilket övergår till ett av de tramsigaste sluten man sett det sista året. Tunn story som möjligtvis blivit en lättsam och trevlig kortfilm.
zandro (Anmäl)   6/6 2007
Det hade kunnat bli riktigt bra, men det klickar aldrig riktigt till. Redan efter 10 minuter började jag titta på klockan. Det är synd för storyn är kanon och skådespelarna gör sitt bästa, men det räcker inte. Det som saknas i den här drama-komedin är just komedin. Det är väldigt tragiskt filmen igenom men bara roligt korta sekvenser. En medel tvåa i betyg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sixty Six
Se filmen