Sjätte sinnet

Originaltitel: The Sixth Sense
Regissör:M Night Shyamalan
Utgivningsår:1999

Om Sjätte sinnet:

Dr Malcolm Crowe är en ansedd barnpsykolog, men han jagas av minnet av en ung patient han inte kunde hjälpa. Så träffar han Cole Sear, en rädd och förvirrad åttaåring. Genom att hjälpa Cole söker Dr Crowe sinnesro. Men han står helt oförberedd inför det som hemsöker Cole: fruktansvärt skrämmande, ovälkomna besök från en helt annan värld.

Titel: The Others
Regissör: M Night Shyamalan
År: 2000
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Unbreakable
Titel: Livet från den andra sidan
Originaltitel: Ghost Town
Regissör: David Koepp
År: 2008
Genre: Komedi, Romantik, Fantasy
Livet från den andra sidan

Bruce Willis, Haley Joel Osment, Toni Collette, Olivia Williams, Mischa Barton, Donnie Wahlberg, Trevor Morgan, Peter Anthony Tambakis, Jeffrey Zubernis, Bruce Norris, Glenn Fitzgerald

M Night Shyamalan

Drama, Thriller, Mysterium

Recension Sjätte sinnet

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Malcom Crowe är en respekterad barnpsykolog som en dag får en ny patient; en liten pojke vid namn Cole Sears. Lika mycket som han ser det som en utmaning att försöka hjälpa denna inåtvända killen är det för att själv få ro. En gång misslyckades han att bota en patient, och för hans personliga del tror han att om han lyckas bota Cole så får han ro. Men Cole visar sig ha en större hemlighet som han efter...

Recension av Sjätte sinnet - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Mysterium Top 50, Thriller Top 50
Diskussioner om Sjätte sinnet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sjätte sinnet (872 st)
Rele (Anmäl)   12/12 2018
Jag har kollat Sjätte sinnet igen och nu höjer jag betyget till en fyra.
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Överskattad men bra.. Var riktigt länge sedan jag såg den, så jag måste se om den nu...
jopjop (Anmäl)   17/1 2018
Jag vet inte. Jag är inte imponerad. Märkligt tempo i filmen.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Rift (Anmäl)   6/6 2017
Här avslöjas obarmhärtigt vilken usel skådis Bruce Willis är. Han är definitivt i samma kalkondivision som Mark Wahlberg, Ashton Kutcher, Michelle Pfeiffer och Keanu Reeves. Deras gemensamma spelstil påminner mest om dresserade barn.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sjätte sinnet