Sjöfartsnytt

Originaltitel: The Shipping News
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:2001

Om Sjöfartsnytt:

Quoyle är en man vars liv förändras drastiskt då hans fru omkommer i en bilolycka. Sorgen får Quoyle att lämna New York och tillsammans med sin dotter och faster flytta till Newfoundland. Det som möter honom är ett otämjt men magiskt landskap där den egensinniga befolkningen livnär sig på fiske. Platsen är visserligen okänd för Quoyle men det var här hans förfäder levde. Och det är här han åter upptäcker livet - och kärleken.

Titel: Hide Away
Regissör: Danny DeVito
År: 1992
Genre: Drama, Kriminalare
Hoffa

Kevin Spacey, Cate Blanchett, Julianne Moore, Judi Dench, Rhys Ifans, Scott Glenn, Jason Behr, Alyssa Gainer, Kaitlyn Gainer, Lauren Gainer, Pete Postlethwaite

Robert Nelson Jacobs

Drama

Diskussioner om Sjöfartsnytt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sjöfartsnytt (270 st)
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
Handlingen är förlagd till ett blåsigt och kallt Newfoundland. Men historien är lika varmt förmedlad som det brukar vara när Lasse Hellström står för regin. Bra manus i botten. Snyggt foto.
Litsne (Anmäl)   10/8 2016
Vackra omgivningar. Historien grep dock inte riktigt tag i mig trots att Kevin Spacey är bra i sin roll. 3+.
KyLLo (Anmäl)   24/6 2016
Det som jag tycker gör den här filmen bra är just hur den fångar det vardagliga, miljön, känslor och stämning.
Kulturgam (Anmäl)   8/4 2015
Fruktansvärt spretig. Huvudkaraktären är färglös och otroligt osympatisk. Man vet att en film inte vet vad den vill säga när dess förmodade budskap levereras i en ostig oneliner i filmens slut.
Hogman (Anmäl)   9/2 2015
En besvikelse, hade iofs mina aningar, men tycker den är lite otrovärdig. Sen gillar jag inte den lilla synska dottern, hon är creepy och borde platsat i en B-skräckis.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sjöfartsnytt