Skenbart

Originaltitel: Skenbart
Regissör:Peter Dalle
Utgivningsår:2003

Om Skenbart:

En misslyckad författare som bara vill göra gott men istället åstadkommer en massa elände. En hemvändande soldat med ruskig otur. En läkare som med hjälp av sin älskarinna försöker mörda sin fru. En bög som hatar män men hatar kvinnor mer. Ännu en bög. En mystisk dam. Två nunnor som kämpar med sin tro. Samla dessa på ett tåg non-stop Stockholm-Berlin 1945 under överseende av en nitisk konduktör, då får du "Skenbart".

Titel: The Stig-Helmer Story
Regissör: Kirk Jones
År: 1998
Genre: Komedi
Lottomiljonären
Titel: Låt de små barnen...
Originaltitel: Lad de små børn...
Regissör: Paprika Steen
Originaltitel: You Don't Know Jack
Regissör: Barry Levinson
År: 2010
Historien om Doktor Död

Peter Dalle, Gösta Ekman, Lena Nyman, Robert Gustafsson, Lars Amble, Margreth Weivers, Marie Göranzon, Claes Ljungmark, Magnus Roosmann, Anna Björk, Gustaf Hammarsten, Peter Balog, Hanna Ekman, Kristina Törnqvist, Andreas Nilsson

Peter Dalle

Komedi, Thriller

Skenbart - en film om tåg

Sverige

Recension Skenbart

- Priceguy sätter betyg 4 och skriver:
Ta en homosexuell misantrop, den åldriga vivör som är hans pojkvän, en gammal nunna som håller på att tappa tron, en yngre nunna, en katolsk mordisk läkare, hans fru, hans älskarinna, en sjukligt gladlynt veteran från finska vinterkriget, en paragrafridande konduktör, en hel hög baltiska flyktingar och en ypperligt välmenande klantskalle. Släpp ner dem i ett tåg i december 1945 och se vad som händer....

Recension av Skenbart - Läs hela!

Diskussioner om Skenbart  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skenbart (600 st)
Ful_fisk (Anmäl)   17/6 2018
Maffig ensemble, och jävligt annorlunda till stil och foto. Gustaf Hammarsten-storyn blir lite tradig efterhand och slutet känns en smula ihophafsat, men annars håller det mesta klass. Både rolig och spännande. Nära ett högre betyg.
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Suck!!!
Spaderfyra (Anmäl)   25/12 2015
Bra film med ett otal karaktärer. Lars Amble imponerar i sin roll som småelak bög.
Jompalompier (Anmäl)   7/4 2015
Håller med Krille80 här. Den föll mig inte i smaken, jag trodde att den skulle vara bättre.
sawa (Anmäl)   16/3 2015
Väldigt underhållande!