Skicka vidare

Originaltitel: Pay It Forward
Regissör:Mimi Leder
Utgivningsår:2000

Om Skicka vidare:

Eugene Simonet är lärare i samhällskunskap, han lever ett inrutat liv och är något av en pedant. Arlene McKinney är en ensamstående mor som bor med sin tolvårige son Trevor i ett fattigt område. Hon dubbelarbetar för att förbättra sitt och sonens liv. Trevor går i Simonets klass. En dag får han och de andra eleverna ett uppdrag av sin lärare, nämligen att försöka förändra något till det bättre i den närmaste omgivningen.

Titel: I Am Sam
Regissör: Andrew Davis
År: 2006
Genre: Drama, Action, Äventyr
The Guardian

Helen Hunt, Kevin Spacey, Haley Joel Osment, Jon Bon Jovi, Angie Dickinson, Jay Mohr, Jim Caviezel

Leslie Dixon, Catherine Ryan Hyde

Drama

Recension Skicka vidare

- cineasten89 sätter betyg 5 och skriver:
Det är sällan man blir så gripen av en film och att den får en att tänka efter mycket. Trevor är en ung pojke som tror att han kan göra vad som helst han vill bara någon säger det till honom. När läraren i samhällskunskap ger honom och de övriga i klassen uppgiften att komma på nåt som kan förändra världen. Hans fyndiga idé på lösningen sprider sig snabbt och blir en sorts folkrörelse. Mitt...

Recension av Skicka vidare - Läs hela!

Diskussioner om Skicka vidare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skicka vidare (507 st)
film_Alex (Anmäl)   27/8 2018
"A movie some years back entitled Pay it Forward was based on the idea that those to whom good deeds had been done should “pay it forward” to others. The reality is frequently less benign. What people 'pay forward' is often the result of a job poorly done or a problem unaddressed, a malfunction that gets passed along from one bureaucratic official to another until it gets dumped on someone who has neither the power nor the position to pay it forward any further." - Randall Smith Addendum. Den här filmen dansar på rosa moln med en naiv tilltro till människors godhet. Sanningen är den att de flesta människor går inte att lita på och se upp för de som försöker dumpa ännu en bajsmacka på dig. Finn människor som är av god karaktär och jobba tillsammans med dessa.
Rai (Anmäl)   1/1 2018
Har nog inte sätt den här sedan jag bodde i USA, men vad jag minns av den att den var tänkvärd, men slutet var viss lite väl smörig och en aning sentimental... eller nått ditåt...
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
bra drama
Jamesa (Anmäl)   21/8 2017
Kanske inte bra,men ändå helt ok. Funkar att ha sett.
Djason (Anmäl)   22/6 2017
Haley Joel Osment hade något på g under den här tiden, men så blev det icke. Själva filmen är ju fin men en aning tråkig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skicka vidare