Skilsmässa på franska

Originaltitel: Le Divorce
Regissör:James Ivory
Utgivningsår:2003

Om Skilsmässa på franska:

Systrarna Isabel och Roxy får uppleva en kulturkrock av det krångliga slaget när Isabel upplever l'amour med en gift fransk diplomat. Samtidigt står den gravida Roxy inför skilsmässa, le divorce - och hennes ex-make är släkt med Isabels älskare!

Titel: Skilsmässa på amerikanska
Regissör: Katherine Dieckmann
År: 2009
Genre: Komedi
Motherhood

Kate Hudson, Naomi Watts, Glenn Close, Stockard Channing, Sam Waterston, Stephen Fry, Matthew Modine, Bebe Neuwirth, Jean-Marc Barr, Leslie Caron, Romain Duris, Thomas Lennon, Thierry Lhermitte, Melvil Poupaud

Ruth Prawer Jhabvala, James Ivory

Drama, Komedi, Romantik

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2003
Diskussioner om Skilsmässa på franska  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skilsmässa på franska (57 st)
Krille80 (Anmäl)   7/12 2014
Ibland krävs det inte mer än att t.ex. Kate Hudson och Naomi Watts är med i samma film för att jag ska se den. Tyvärr levde varken filmen eller de båda vackra och charmiga skådespelarna upp till mina förväntningar. Detta med att blanda franska och amerikanska skådespelare och även de båda språken är i alla fall ingen hit denna gången. 2+
yrkeschaufföre (Anmäl)   30/3 2014
Det är 8 år sen jag såg den sist, nu tittade jag bara med ett öga men den ligger farligt nära en etta. Jag satt åxå å undrade om statsanställda får röka på jobbet i Frankrike eller om det är hur Hollywood tror att det är där?
Gigi1943 (Anmäl)   22/7 2012
Rörig och fånig, trots att Naomi W var med (jag gillar ju verkligen henne), det är bara nån vecka sen jag såg den men har glömt toalt vad den handlade om! Hade dock skrivit em tvåa i mitt filmblock! Oj så snälla jag måste ha varit ...
Brouhaha (Anmäl)   11/5 2011
Log faktiskt en gång, när det kom fram att allt den psykotiske killen ville göra var att ligga. Hehe. Annars riktigt, riktigt tråkig film.
bunnyboy (Anmäl)   10/9 2010
så pretto att jag kräks i munnen, samtidigt som jag flinar mig igenom hela filmen, för att den är så löjligt dålig. en av de tio, kanske fem, sämsta filmerna jag sett i hela mitt liv.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skilsmässa på franska