Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 683

Originaltitel: Skörheten
Regissör:Ahang Bashi
Utgivningsår:2016

Om Skörheten:

När karriären går som bäst faller dokumentärfilmaren Ahang Bashi ner i en djup svacka av panikångest och depression. Med kameran som verktyg tar hon med oss tillbaka i tiden, till flykten till Sverige och den lilla flickan som inte förstod.

Ahang Bashi

Dokumentär

Fragility

Sverige
Diskussioner om Skörheten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skörheten (3 st)
dafreakish (Anmäl)   00:11 10/2
Passande namn på en ovanligt självutlämnande dokumentär. Bashi tar upp ett oerhört viktigt ämne och vågar vara ärlig och öppen mot både sig själv och oss som tittar. Det blir djupt på flera plan, ofta tungt men också hoppfullt. Problemet för mig är längden, jag hade velat ha mycket mer. Men då har jag också sett versionen på SVT Play som är 12 minuter kortare än den officiella längden på filmen. Jag anar att de minuterna hade behövts och de hade nog tagit upp filmen till en stabil fyra. Viktig film av min gamla högskolekompis.
Jompalompier (Anmäl)   18:39 24/1
Välgjord dokumentär i "flugan på väggen" -stil som berättar en gripande historia och behandlar ett väldigt viktigt och tabubelagt ämne.
Herr Arne (Anmäl)   29/9 2016
Angelägen och välgjord. Inte minst klippningen imponerar.