Betyg idag: 1 157 Besökare idag: 6 011

Originaltitel: The Curse of the Jade Scorpion
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2001

Om Skorpionens förbannelse:

Allen spelar en försäkringsagent som blir hypnotiserad av en skurk, som utnyttjar hans kunskaper om rika personers hem.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Sydney Pollack
År: 1981
Genre: Drama, Romantik
Utan ont uppsåt

Helen Hunt, Charlize Theron, Woody Allen, Dan Aykroyd, Elizabeth Berkley, Wallace Shawn, Brian Markinson, Kaili Vernoff, David Ogden Stiers, Dan Moran

Woody Allen

Komedi, Kriminalare, Mysterium

USA, Tyskland

Recension Skorpionens förbannelse

- Kiril sätter betyg 1 och skriver:
Här i Sverige har vi ett rejält glapp med Woody Allen-filmer. Hans senaste, ”Hollywood Ending”, släpptes i USA redan för ett halvår sen. Och vi får nöja oss med skåpmat med 15 månader på nacken - ”Skorpionens förbannelse”. Året är 1940. Försäkringsdetektiven CW Briggs (Allen) har sedan en tid fått arbeta under Betty Ann Fitzgerald, som anställts för att effektivisera företaget. Deras olika inställningar...

Recension av Skorpionens förbannelse - Läs hela!

Diskussioner om Skorpionens förbannelse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skorpionens förbannelse (123 st)
Ful_fisk (Anmäl)   4/8 2015
Rätt trevlig och mysig deckarkomedi av Woody Allen. Helen Hunt och Allen munhugger fint i huvudrollerna och även ifall man inte skrattar högt ofta så ler man oftast genom filmen. Inget storverk, men helt klart sevärt. Och Zhao Fei fotar fint för tredje och sista gången i Allens regi, och gör det lika fint som de första två.
ASSFACE (Anmäl)   26/1 2015
Ok film, absolut, dock inte alls lika knivskarp som många av hans andra filmer. Helen hunt (trodde aldrig jag skulle skriva detta) är denfriska vinden i denna film.
Dele (Anmäl)   3/4 2014
Nja, en enkel bagatell från Allen med lätt mossig känsla. Dialogen blixtrar till här och där, men överlag är det relativt lättvindigt och tunt. En ganska ljummen trea.
Ehrmann (Anmäl)   18/3 2014
Nej, det här är nog en av Woodys sämsta. Blev bara förvirrad - var dialogen medvetet dålig, eller råkade det bara bli så? Dåliga skämt och dåligt manus, även om grundidén hade kunnat bli kul med rätt genomförande.
booby (Anmäl)   14/9 2013
Har fått höra att den här filmen inte alls blev som Woody hade tänkt sig och att han inte på långa vägar är nöjd med den. Jag var nöjd med den och såg de brister/misslyckanden som humoristiska och sveptes med på ett lättsamt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skorpionens förbannelse
Tävlingar
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor