Betyg idag: 1 045 Besökare idag: 6 520

Originaltitel: The Curse of the Jade Scorpion
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2001

Om Skorpionens förbannelse:

Allen spelar en försäkringsagent som blir hypnotiserad av en skurk, som utnyttjar hans kunskaper om rika personers hem.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Miral
Regissör: Julian Schnabel
År: 2010
Miral

Helen Hunt, Charlize Theron, Woody Allen, Dan Aykroyd, Elizabeth Berkley, Wallace Shawn, Brian Markinson, Kaili Vernoff, David Ogden Stiers, Dan Moran

Woody Allen

Komedi, Kriminalare, Mysterium

USA, Tyskland

Recension Skorpionens förbannelse

- weng-weng sätter betyg 3 och skriver:
De som hyser agg mot Woody Allen brukar ofta kritisera honom för att göra samma film om och om igen. Hans overkligt snabba dialoger, insiktsfullhet om människans natur och relationers kemi är ett vinnande koncept som han ständigt återvänder till. Men det är att förenkla och förfula saken. Att säga att detta är något negativt är må hända korrekt men egentligen ganska ointressant. Snarare känns den...

Recension av Skorpionens förbannelse - Läs hela!

Diskussioner om Skorpionens förbannelse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skorpionens förbannelse (123 st)
Ful_fisk (Anmäl)   4/8 2015
Rätt trevlig och mysig deckarkomedi av Woody Allen. Helen Hunt och Allen munhugger fint i huvudrollerna och även ifall man inte skrattar högt ofta så ler man oftast genom filmen. Inget storverk, men helt klart sevärt. Och Zhao Fei fotar fint för tredje och sista gången i Allens regi, och gör det lika fint som de första två.
ASSFACE (Anmäl)   26/1 2015
Ok film, absolut, dock inte alls lika knivskarp som många av hans andra filmer. Helen hunt (trodde aldrig jag skulle skriva detta) är denfriska vinden i denna film.
Dele (Anmäl)   3/4 2014
Nja, en enkel bagatell från Allen med lätt mossig känsla. Dialogen blixtrar till här och där, men överlag är det relativt lättvindigt och tunt. En ganska ljummen trea.
Ehrmann (Anmäl)   18/3 2014
Nej, det här är nog en av Woodys sämsta. Blev bara förvirrad - var dialogen medvetet dålig, eller råkade det bara bli så? Dåliga skämt och dåligt manus, även om grundidén hade kunnat bli kul med rätt genomförande.
booby (Anmäl)   14/9 2013
Har fått höra att den här filmen inte alls blev som Woody hade tänkt sig och att han inte på långa vägar är nöjd med den. Jag var nöjd med den och såg de brister/misslyckanden som humoristiska och sveptes med på ett lättsamt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skorpionens förbannelse