Skräddaren i Panama

Originaltitel: The Tailor of Panama
Regissör:John Boorman
Utgivningsår:2001

Om Skräddaren i Panama:

Harry är skräddare i Panama. Han låter sig övertalas av den brittiske spionen Andy att bli den brittiska regeringens öron och ögon i Panama. Men är Harry den han utger sig för att vara?

Titel: Confessions of a Dangerous Mind
Regissör: John McTiernan
År: 1999
Genre: Komedi, Kriminalare, Romantik, Thriller
Äventyraren Thomas Crown

Jamie Lee Curtis, Pierce Brosnan, Geoffrey Rush, Leonor Varela, Brendan Gleeson, Harold Pinter, Catherine McCormack, Daniel Radcliffe, David Hayman, Mark Margolis, Jonathan Hyde, Jon Polito

John Le Carré, John Boorman, Andrew Davies

Drama, Komedi, Thriller

USA, Irland

Recension Skräddaren i Panama

- soderbaum sätter betyg 3 och skriver:
Skräddaren i Panama är på många håll en mycket bra och underhållande film. Den levererar en alldeles bisarr men underbar humor och en härlig rollista. Pierce Brosnan, Brandan Gleeson, Jamie Lee Curtis och Geoffrey Rush som den lite egendomliga skräddaren Harold Pendel. Med många riktigt bra skådespelarprestationer och en väldigt intressant handling skapar regissörer John Boorman en härlig stämningen genom hela filmen.

Recension av Skräddaren i Panama - Läs hela!

Diskussioner om Skräddaren i Panama  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skräddaren i Panama (74 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   14/12 2016
En thriller med en del komiska inslag och hyfsat foto. Fina miljö och atmosfärsbilder från Panama. Bra skådespeleri, huvudrollen (Pierce Brosnan) undantaget. Trots bra manus lyckas John Boorman få till den tråkigaste filmen jag sett på länge.
Emit Flesti (Anmäl)   9/3 2016
"Casablanca without heroes" borde ha varit taglinen.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Detta är en thriller med små komiska inslag och med fint foto och scenografi. Genomgående bra skådespeleri med undantag för den manliga huvudrollen. Dock kul att se "Bond" som en osympatisk jävel. Det finns även ett bra manus i botten för den här historien men ändå lyckas John Boorman få till en sanslöst tråkig film.
Xenox (Anmäl)   19/7 2012
Ganska seg dramathriller.