Skumtimmen

Originaltitel: Skumtimmen
Regissör:Daniel Alfredson
Utgivningsår:2013

Om Skumtimmen:

En dimmig sensommardag i början av sjuttiotalet på norra Öland försvinner en liten pojke utan några som helst spår. I dagar letar familjen, polisen och frivilliga efter honom. Tjugo år senare får pojkens mor Julia ett oväntat telefonsamtal från sin far, den åldrige sjökaptenen Gerlof Davidsson. Han ber henne komma till Öland för att hjälpa honom med efterforskningar kring dottersonens försvinnande, då en av pojkens sandaler plötsligt har dykt upp.

Baserad på romenan Skumtimmen av Johan Theorin från år 2007.
Se filmen på Viaplay

Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Den stora nötkuppen
Titel: Försvunnen
Originaltitel: Försvunnen
Regissör: Henrik JP Åkesson, Mattias Olsson (II)
År: 2011
Regissör: Kevin Bacon
År: 2005
Genre: Drama, Romantik
Loverboy

Lena Endre, Tord Peterson, Thomas W Gabrielsson, Stefan Gödicke, Eva Fritjofson, Björn Andersson, Claes Hartelius, Jan Tiselius, Martin Alfredson Jofs, Felix Engström, Ted Åström, Maria af Malmborg Linnman, Jessica Liedberg, Magnus Roosmann

Daniel Alfredson, Birgitta Bongenhielm

Drama, Mysterium

Sverige
Diskussioner om Skumtimmen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skumtimmen (63 st)
Barneyk (Anmäl)   13:19 8/3
Jag tycker den är väldigt snygg och den känns stämningsfull. Men, den engagerar aldrig och mysteriet och allt är inte spännande eller intressant nog. Stark tvåa.
Nalleman (Anmäl)   3/11 2018
Tord P var 86 år vid inspelningen! Det tycker jag är fantastiskt! Hatten av för honom. Filmen i sig är väl inte så pjåkig. Tords prestaton ger en extra stjärna!
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Har inte fångat upp mig, har inte ens kolla klart den!
supermancover (Anmäl)   2/8 2017
Endre är faktiskt bra i denna. Gillade stämningen.
Hogman (Anmäl)   12/2 2017
Har läst boken och den är helt klart mer intressant än filmen. Förstår inte riktigt hyllningarna av Endre i denna filmen, går mest o surar hela tiden. Tord P däremot levererar, tänka sig att han gjorde denna rollen vid 86 års ålder - imponerande!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skumtimmen