Skyscraper

Originaltitel: Skyscraper
Regissör:Rawson Marshall Thurber
Utgivningsår:2018

Om Skyscraper:

FBI-agenten och krigsveteranen Will Sawyer jobbar med säkerheten för skyskrapor. När han är i Kina på jobb fattar helt plötsligt världens högsta och mest säkra byggnad eld och Will misstänks skyldig till händelsen. Efterlyst måste han hitta den skyldige, rentvå sitt namn och rädda sin familj som är instängd i byggnaden... på andra sidan elden.

Titel: Air Force One
Regissör: John McTiernan
År: 1988
Genre: Action, Thriller
Die Hard

Dwayne Johnson, Neve Campbell, Chin Han (III), Roland Møller, Noah Taylor, Byron Mann, Pablo Schreiber, McKenna Roberts, Noah Cottrell, Hannah Quinlivan, Adrian Holmes, Elfina Luk, Kevin Rankin, Gretal Montgomery, Jett Klyne, Kayden Magnuson

Rawson Marshall Thurber

Action, Thriller, Äventyr

Diskussioner om Skyscraper  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skyscraper (33 st)
Christofer (Anmäl)   14:51 14/8
Urfånigt till största delen men det fanns ändå några moments underhållning mitt i alltihop. The Rock gör väl i princip samma roll som vanligt, dvs på autopilot utan större ansträngning. 2-
Sture Stenhög (Anmäl)   00:03 13/8
Något mästerverk är ju inte det här, men nog är det bra underhållning allt. De har väl egentligen bara dammat av manuset till Die Hard och moderniserat och fördummat det lite, men visst blir det här skrytbygget en bra spelplats för lite dumaction. I en era utan högklassiga actionskådisar så håller The Rock åtminstone måttet, och det känns väl som att det är han som får alla sådana här roller numera. Lite mycket CGI-fest blir det dock, och man hade gärna fått utveckla skurkarna och deras plan lite mer, men jag är glad över att man överhuvudtaget gör sådana här filmer fortfarande. Svag trea
dafreakish (Anmäl)   23:13 5/8
Det här är inte något vidare. Det är högljutt, publikfriande, storyn medioker och folk hänger mest och slänger hela filmen. Men det är fantastiskt kul att se när Johnson tar på sig sin allra mest skinande 80-talsmantel och axlar actionhjälterollen fullt ut. Hans charm bär filmen på sina axlar och filmen utvecklas till ett riktigt actionspektakel med alla b-filmsingredienser. En Die Hard för 2010-talet.
Djason (Anmäl)   10:15 20/6
Ser man bort från det overkliga och ologiska så är detta en skön action med en Dwayne Johnson som kan sådana här filmer i sömnen. Snygga effekter och en medioker Neve Campbell
Bumbi78 (Anmäl)   22:50 9/4
Man häpnar av hur korkad den faktiskt är, men det ju själva behållningen med en bullrig actionrulle. Skyscraper levererar precis vad den utlovar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skyscraper