Slagskott

Originaltitel: Slap Shot
Regissör:George Roy Hill
Utgivningsår:1977

Om Slagskott:

Ett ishockeylag på fallrepet upptäcker att deras enda sätt att vinna matcherna är att använda en ny teknik.

Titel: Goon
Originaltitel: Miracle on Ice
Regissör: Steven Hilliard Stern
År: 1981
Miraklet på isen

Andrew Duncan, Paul Newman, M Emmet Walsh, Michael Ontkean, Lindsay Crouse, Strother Martin, Jennifer Warren, Jerry Houser, Jeff Carlson, Steve Carlson, David Hanson, Paul D'Amato, Swoosie Kurtz, Brad Sullivan

Nancy Dowd

Drama, Komedi, Action

Med i listor: Czechflashs filmer med 70-talskänsla, Ishockey
Diskussioner om Slagskott  (0 diskussioner)
Kommentarer om Slagskott (167 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
kexchokladet (Anmäl)   12/7 2016
Rolig, men tiden är inte snäll mot den.
Krille80 (Anmäl)   13/12 2014
En riktigt härlig film med Paul Newman om ishockeylaget som inte lyckas vinna förrän de börjar spela riktigt fult. Den är lite ojämn men stundtals är den våldsamt rolig och den har ett perfekt slut. Man får inte missa Andrew Duncan som är väldigt rolig som den lokale sportkommentatorn. Det häftiga är att en kvinna, Nancy Dowd, skrev manuset. 3+
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet var detta en medioker film i mina ögon. Det enda positiva med filmen var Paul Newman och Michael Ontkean's rollinsatser. Det är en film som inte har åldrats väl, med osympatiska karaktärer, humorn var inte alls rolig och inte i min smak och en handling som jag inte kunde bry mig om för fem öre. Och med en tid på 2 timmar blir det bara för långdraget och tråkigt. Det finns säkert personer där ute som älskar denna filmen, jag är dessvärre inte en av dem.
schramm (Anmäl)   30/4 2014
Om du tycker att det roligaste som finns är folk som slåss, om och om och om och om igen, så har du ett mästerverk framför dig. Fult filmad och med osympatiska karaktärer, titta på lite wrestling istället om du vill att folk ska slåss.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Slagskott