Slaughter slår till

Originaltitel: Slaughter's Big Rip-Off
Regissör:Gordon Douglas
Utgivningsår:1973

Om Slaughter slår till :

F.d. kommandosoldaten John Slaughter står på maffians dödslista. När ett nytt attentat mot honom misslyckas, men kräver oskyldiga offer, går Slaughter till motoffensiv. Han tar sig in i en starkt befäst villa där en maffiapamp håller till. Slaughter lyckas komma över en lista på alla poliser och politiska toppfigurer som går maffians ärenden. Men maffians yrkesmördare är snabbt Slaughter i hälarna och kidnappar hans flickvän...

Scatman Crothers, Dick Anthony Williams, Don Stroud, Jim Brown, Art Metrano, Brock Peters, Gloria Hendry, Ed McMahon, Judith M Brown, Jacqueline Giroux, Eddie Lo Russo, Russ McGinn

Charles Eric Johnson

Drama, Kriminalare

Med i listor: Blaxploitation
Diskussioner om Slaughter slår till  (0 diskussioner)
Kommentarer om Slaughter slår till (6 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   15/8 2017
En av Gordon Douglas bästa filmer!
dudson (Anmäl)   21/12 2016
Rätt okej uppföljare men inte alls lika bra som den första Slaughter filmen. Det bästa med denna var Don Stroud som ärke elaking. Sen visst det var rätt skön Kötta action på slutet. I have to say. 2+
Fläskkäft (Anmäl)   20/5 2014
Slaughter får lida för sina dåd ifrån den första filmen och oskyldiga stryker med, det gillar inte Slaughter och börjar röja upp bland skurkarna. En trevlig fortsättning i exakt samma spår som del ett. Slaughters sidekick denna gång är en hallick vars klädstil är minst sagt skön. När vi ändå är inne på kläder får vi beskåda helt suveräna skjortor på diverse karlar och det är bara att luta sig tillbaka och njuta. Härlig funkig musik på vissa ställen som jag diggar stenhårt. Skurkarna får allt + lite till innan det hela är över.
Diamond Willie (Anmäl)   13/5 2009
Värt att notera är att soul cinema DVDen ej har James Browns soundtrack utan nån mögig porrfunk. Tror det var något tjafs med rättigheterna.
wallraff77 (Anmäl)   28/5 2008
Samma här. Jag har också soundtracket och vill gärna se fimen, hehe
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Slaughter slår till