Slaves of New York

Originaltitel: Slaves of New York
Regissör:James Ivory
Utgivningsår:1989

Om Slaves of New York:

Kulturelitens vardag och verklighet i slutet av 80-talet, New York. Egoistiska människor och yttliga kontakter.

Titel: Hjärtats parasiter
Regissör: Todd Solondz
År: 1989
Genre: Komedi
Fear, Anxiety & Depression

Bernadette Peters, Chris Sarandon, Mary Beth Hurt, Madeleine Potter, Adam Coleman Howard, Jsu Garcia, Charles McCaughan, John Harkins, Mercedes Ruehl, Joe Leeway, Anna Katarina, Steve Buscemi, Mark Boone Junior, Anthony LaPaglia, Stanley Tucci

Tama Janowitz

Drama

Diskussioner om Slaves of New York  (0 diskussioner)
Kommentarer om Slaves of New York (6 st)
jonbo (Anmäl)   2/2 2015
Skitnödigt om människor svårt att bry sig om.
Sture Stenhög (Anmäl)   5/10 2014
Mediokert och meningslöst. Jag har verkligen inget emot filmer med lös story, men då krävs det ju att karaktärerna är intressanta, och det är de inte här. Jag antar att man försöker skildra konstvärlden i New York vid den här tidpunkten, men det känns aldrig speciellt autentiskt. Bleka skådespelarinsatser är en nog en stor orsak till det. Det är dock alltid kul att se Steve Buscemi, och jag gillar sekvensen med transorna som dansar till The Supremes, men i övrigt fanns det inte mycket att hämta här
ASSFACE (Anmäl)   21/6 2010
Den får ett plus för alla snygga människor och alla fina kläder!
eureka! (Anmäl)   18/10 2009
Den här filmen förtjänar en bättre infotext än den som finns ovan! Filmen är en förtjusande liten pärla för den som har det minsta intresse för New Yorks konstscen under 80-talet. Handlingen kretsar kring Eleanor som är en ganska olycklig hattdesigner. Hon är tillsammans med konstnären Stash, som så många andra i staden kämpar för att nå toppen, med ett bihang av starfuckers efter sig. De går ut på klubb, går på vernissage, går på fester etc. Alla klär sig grymt. Scenografin och kostymen är fantastisk! De filmar t.ex. en autentisk modevisning av STEPHEN SPROUSE! Och Steve Buscemi är bedårande i rollen som honom. Hela filmen bygger på en bok av Tama Janowitz. Hon hängde i den här scenen och började skriva noveller för New York Times utefter sina upplevelser. På så sätt blev hon en del av Andy Warhols klick. Warhol köpte t.om. rättigheterna till filmen en månad innan sin död, för han hade tänkt att filma den först. För den som inte kan få nog av den här scenen och tidsandan rekommenderar jag även filmerna Downtown 81 och Permanent Vacation samt boken Punk! Please Kill Me.
robert_akesson (Anmäl)   26/4 2008
Steve Buscemi är bättre som skådis än som kläddesigner.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Slaves of New York