Slither

Originaltitel: Slither
Regissör:James Gunn (II)
Utgivningsår:2006

Om Slither:

En utomjordisk sjukdom tar en liten stad i sitt grep och förvandlar invånarna till zombies och muterade monster.
Se filmen på CDON

Regissör: Michael Spierig, Peter Spierig
År: 2003
Genre: Skräck, Science Fiction
Undead

Nathan Fillion, Elizabeth Banks, Michael Rooker, Gregg Henry, Tania Saulnier, Brenda James, Don Thompson, Jennifer Copping, Jenna Fischer, Haig Sutherland, Rob Zombie (röst)

James Gunn (II)

Komedi, Skräck, Science Fiction

Recension Slither

- Mat1az sätter betyg 3 och skriver:
Troma-regissören James Gunn har pumpat upp filmbudgeten över lågbudgetgränserna och ger oss en ny splatter med humoristisk underton. Ända sedan första gången jag såg Peter Jacksons Braindead har jag varit fascinerad av splatter-komedi genren, tråkigt nog så har det inte kommit allt för många filmer inom ämnet. Så det är ju klart att man blir entusiastisk när man får fingrarna på en sådan film. En...

Recension av Slither - Läs hela!

Diskussioner om Slither  (0 diskussioner)
Kommentarer om Slither (267 st)
Sarakin76 (Anmäl)   10/9 2016
Helt ok middels film i genren.
martin eden (Anmäl)   30/5 2016
[rek. 2] Mycket trivsam skräck- och monsterkomedi. Jag tycker att det fungerar ypperligt och jag gillar verkligen att monsterdesignen är over-the-top. Gillar skådespel och dialog och regi...ja allt. Visst, i mångt och mycket är det en dussinfilm, men den är gjord med glimten i ögat och har mycket härliga, äckliga effekter. Bra!!! 3+/4-
NoWireHangers (Anmäl)   24/1 2016
En hyllning till skräckfilmer av Cronenberg, m.fl. Funkar halvbra som skräck och bara ibland som komedi- 2+
Mr Praline (Anmäl)   31/10 2015
Skön och lekfull film! Stark 3/5
ThePatient (Anmäl)   4/3 2015
Nä! Det var lite för äckligt för min del.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Slither