Sliver

Originaltitel: Sliver
Regissör:Phillip Noyce
Utgivningsår:1993

Om Sliver:

Carly är nyskild och har just flyttat in i en skyskrapa typisk för Manhattan, en s.k sliver. Carly får veta att en rad mystiska dödsfall hänt i huset och morden fortsätter sedan hon flyttat in. Hon blir bekant med Zeke och Jack, två unga män som bor i huset och som båda uppvaktar henne. Efter ett tag börjar hon känna sig obehaglig till mods, som om någon iakttar henne.

Titel: Basic Instinct - iskallt begär
Regissör: Victor Zarcoff
År: 2015
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck
Slumlord

Sharon Stone, William Baldwin, Tom Berenger, Martin Landau, Polly Walker, Colleen Camp, CCH Pounder, Amanda Foreman, Nina Foch, Nicholas Pryor, Anne Betancourt, Tony Peck, Keene Curtis, Allison Mackie, Jim Beaver, José Rey

Joe Eszterhas

Romantik, Thriller

Med i listor: Ira Levin
Diskussioner om Sliver  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sliver (103 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   4/10 2017
Dålig
Sarakin76 (Anmäl)   27/7 2017
Det er mye med denne filmen som jeg liker, men den faller en del på troverdighet. 3/4
Bumbi78 (Anmäl)   25/2 2016
En hastigt ihopsatt thriller som antagligen enbart gjordes för att exponera Stone efter succen med Basic Instinct. Porrigt är det iaf, men knappast kompetent nog för att hålla intresset uppe i den lama mordintrigen.
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
Alla killar som såg Basic Instinct måste ha sett denna film för efter B.I. så ville alla se mer av Sharon Stone. Vi blir inte besvikna för här finns det sexscener så det räcker och blir över. Att filmen övrigt inte är så intressant eller håller någon vidare kvalitè är inte viktigt. Vi har fått vad vi betalade för. Tack Sharon Stone för tonåren.
eddwing (Anmäl)   27/9 2012
rasade verkligen i mitten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sliver