Små citroner gula

Originaltitel: Små citroner gula
Regissör:Teresa Fabik
Utgivningsår:2013

Om Små citroner gula:

29-åriga Agnes älskar sitt jobb i restaurangbranschen, maten, temperamentet, dofterna. Och hon älskar sin pojkvän: den snygge rocksångaren Tobias. Men plötsligt förlorar hon allt. Hon får sparken från Guide Michelin-krogen Le Bateau Bleu efter en incident med den osympatiske krögaren Gerard. Samtidigt lämnar Tobias henne för en storbystad 21-årig sångerska. Förkrossad flyr hon hem till lilla byn Länninge – till tryggheten och de välbekanta rutinerna i matlagningen med mamma Maud. Men så kommer ett telefonsamtal som förändrar allt…

Baserad på romanen Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson från år 2007.
Se filmen på CDON

Genre: Komedi
Cockpit
Titel: Bränd
Originaltitel: Burnt
Regissör: John Wells (II)
År: 2015
Originaltitel: Ego
Regissör: Lisa James-Larsson
År: 2013
Ego

Rakel Wärmländer, Dan Ekborg, Sverrir Gudnason, Josephine Bornebusch, Richard Ulfsäter, David Tainton, Tomas von Brömssen, Eric Ericson, Anki Lidén, Iwa Boman, Sofia Rönnegård, Hanna Skoghag, Emilie Dijolie

Teresa Fabik, Vasa, Johan Kindblom

Drama, Komedi, Romantik

Love and Lemons

Sverige
Diskussioner om Små citroner gula  (1 diskussioner)
Kommentarer om Små citroner gula (92 st)
dafreakish (Anmäl)   00:30 13/1
En riktigt charmig liten film om det lilla och det stora i livet. Det är visserligen tillrättalagt och förutsägbart men det är oerhört godhjärtat och mysigt. Inget speciellt, men det behöver det inte alltid vara heller.
Rai (Anmäl)   5/8 2018
Säger bara det, Suck!!!
Nalleman (Anmäl)   22/6 2018
En stunds god och lättsmält underhållning!
Filmfantast86 (Anmäl)   3/10 2017
Bra
deswhip (Anmäl)   23/7 2017
Väldigt typisk svensk romantisk komedi. Och sånt är ju sällan särskilt bra! Men den här filmen har en viss värme som jag gillar och känslan efter jag sett filmen är faktiskt väldigt positiv. Så även om filmen inte är något mästerverk gillar jag den och jag brukar försöka vara lite snäll mot svensk film ock liksom avrunda uppåt. 3-.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Små citroner gula