Smala Sussie

Originaltitel: Smala Sussie
Regissör:Ulf Malmros
Utgivningsår:2003

Om Smala Sussie:

Erik är en inte allt för framgångsrik förläggare i Stockholm. En dag får han veta att hans oskuldsfulla lillasyster Smala Sussie är försvunnen. Han beger sig, rätt så motvilligt, tillbaka till sitt barndoms Värmland.

Titel: Bröllopsfotografen
År: 2006
Genre: Komedi, Kriminalare, Thriller
Film nr.: 52054
Big Nothing

Tuva Novotny, Jonas Rimeika, Björn Starrin, Kjell Bergqvist, Malin Morgan, Lotta Tejle, Michael Nyqvist, Lena Dahlman, Johan Östling, Anders Blomberg, Nicky Horn, Bengt Alsterlind, Lena Wallman-Alster, Rolf H Karlsson, Olle Wirenhed, Vilma Rogsten-Zammel

Ulf Malmros, Petteri Nuottimäki

Komedi, Kriminalare, Mysterium

Slim Susie

Sverige

Recension Smala Sussie

- weng-weng sätter betyg 2 och skriver:
Ulf Malmros, själv uppvuxen i Molkom, återvänder i Smala Sussie till miljöer som liknar hans egna hemtrakter. Filmen är inspelad i Bengtfors i Dalsland, men utspelas i värmländska Bruket. Här råder en egen stämning och moral (eller snarare brist på). Smågangsters tar för sig till höger och vänster och de mest märkliga anekdoter och karaktärer kryddar vad som annars vore en till tristess utslätad...

Recension av Smala Sussie - Läs hela!

Med i listor: Mysterium Top 50
Diskussioner om Smala Sussie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Smala Sussie (1085 st)
Albion (Anmäl)   16:50 17/2
En tokgalen film från början till slut, men det är alldeles för lågt det här. Tramsigt och dessutom drogliberal. Nej detta var inte bra. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
Nalleman (Anmäl)   19:52 9/2
Inte särskilt roligt faktiskt. Tyvärr är ju Kjell Bergqvist med och det blir det ju inte bättre av.
Rai (Anmäl)   19/11 2018
Dålig... Suck!!!
Murvel48 (Anmäl)   14/12 2016
Försöker vara alldeles för smart för sitt eget bästa. Det blir inte bra bara för att man talar värmländska. Det blir för mycket av allting.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Om man utgår från en riktigt bisarr historia lägger till mängder av buskis och lite PulpFiction och sedan sätter på en bonläpp till regissör som i sin tur anlitar Kjell B som skådis, ja då blir det inte bättre än så här
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Smala Sussie