Smala Sussie

Originaltitel: Smala Sussie
Regissör:Ulf Malmros
Utgivningsår:2003

Om Smala Sussie:

Erik är en inte allt för framgångsrik förläggare i Stockholm. En dag får han veta att hans oskuldsfulla lillasyster Smala Sussie är försvunnen. Han beger sig, rätt så motvilligt, tillbaka till sitt barndoms Värmland.

Titel: Bröllopsfotografen
Regissör: Doug Liman
År: 1999
Genre: Komedi, Kriminalare
Go

Tuva Novotny, Jonas Rimeika, Björn Starrin, Kjell Bergqvist, Malin Morgan, Lotta Tejle, Michael Nyqvist, Lena Dahlman, Johan Östling, Anders Blomberg, Nicky Horn, Bengt Alsterlind, Lena Wallman-Alster, Rolf H Karlsson, Olle Wirenhed, Vilma Rogsten-Zammel

Ulf Malmros, Petteri Nuottimäki

Komedi, Kriminalare, Mysterium

Slim Susie

Sverige

Recension Smala Sussie

- mikaelam sätter betyg 5 och skriver:
När jag skulle sätta igång filmen för första gången hade jag inga höga förväntningar. Ungefär en halvtimme in i den avskydde jag den, den var äcklig, den var rå och fylld av patetiska byfånar. Om jag hade hittat fjärrkontrollen hade jag med största sannolikhet stängt av den, vilket hade varit ett enormt misstag. När den väl slutade satt jag som frälst i soffan, fylld av lust att starta den en gång...

Recension av Smala Sussie - Läs hela!

Diskussioner om Smala Sussie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Smala Sussie (1082 st)
Murvel48 (Anmäl)   14/12 2016
Försöker vara alldeles för smart för sitt eget bästa. Det blir inte bra bara för att man talar värmländska. Det blir för mycket av allting.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Om man utgår från en riktigt bisarr historia lägger till mängder av buskis och lite PulpFiction och sedan sätter på en bonläpp till regissör som i sin tur anlitar Kjell B som skådis, ja då blir det inte bättre än så här
wasteoftime (Anmäl)   4/12 2016
Jag tyckte bättre om den här första gången jag såg den, det är väl inte överdrivet oväntat, men jag blev ändå lite besviken. Jag tycker ändå att Malmros har viss potential och har något i sina filmer som är attraktivt. Och vissa saker i detta är bra och charmigt, men på det hela känns det lite väl extremt, som att den försöker lite för mycket. Drar extremerna lite väl mycket på till sin spets. Det är okej, men inte mer, men inte hellre mindre. 0,1 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Skön humor, skön story och bra skådespelare! En av de bättre svenska filmerna som gjordes under 00-talet. Svag 5:a.
Taandborste (Anmäl)   7/6 2015
Lite cool var den väl ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Smala Sussie