Smala Sussie

Originaltitel: Smala Sussie
Regissör:Ulf Malmros
Utgivningsår:2003

Om Smala Sussie:

Erik är en inte allt för framgångsrik förläggare i Stockholm. En dag får han veta att hans oskuldsfulla lillasyster Smala Sussie är försvunnen. Han beger sig, rätt så motvilligt, tillbaka till sitt barndoms Värmland.

Titel: Bröllopsfotografen
Originaltitel: Laitakaupungin valot
Regissör: Aki Kaurismäki
År: 2006
Ljus i skymningen

Tuva Novotny, Jonas Rimeika, Björn Starrin, Kjell Bergqvist, Malin Morgan, Lotta Tejle, Michael Nyqvist, Lena Dahlman, Johan Östling, Anders Blomberg, Nicky Horn, Bengt Alsterlind, Lena Wallman-Alster, Rolf H Karlsson, Olle Wirenhed, Vilma Rogsten-Zammel

Ulf Malmros, Petteri Nuottimäki

Komedi, Kriminalare, Mysterium

Slim Susie

Sverige

Recension Smala Sussie

- mikaelam sätter betyg 5 och skriver:
När jag skulle sätta igång filmen för första gången hade jag inga höga förväntningar. Ungefär en halvtimme in i den avskydde jag den, den var äcklig, den var rå och fylld av patetiska byfånar. Om jag hade hittat fjärrkontrollen hade jag med största sannolikhet stängt av den, vilket hade varit ett enormt misstag. När den väl slutade satt jag som frälst i soffan, fylld av lust att starta den en gång...

Recension av Smala Sussie - Läs hela!

Diskussioner om Smala Sussie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Smala Sussie (1085 st)
Albion (Anmäl)   16:50 17/2
En tokgalen film från början till slut, men det är alldeles för lågt det här. Tramsigt och dessutom drogliberal. Nej detta var inte bra. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
Nalleman (Anmäl)   19:52 9/2
Inte särskilt roligt faktiskt. Tyvärr är ju Kjell Bergqvist med och det blir det ju inte bättre av.
Rai (Anmäl)   19/11 2018
Dålig... Suck!!!
Murvel48 (Anmäl)   14/12 2016
Försöker vara alldeles för smart för sitt eget bästa. Det blir inte bra bara för att man talar värmländska. Det blir för mycket av allting.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Om man utgår från en riktigt bisarr historia lägger till mängder av buskis och lite PulpFiction och sedan sätter på en bonläpp till regissör som i sin tur anlitar Kjell B som skådis, ja då blir det inte bättre än så här
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Smala Sussie