Betyg idag: 1 684 Besökare idag: 6 806

Originaltitel: Smala Sussie
Regissör:Ulf Malmros
Utgivningsår:2003

Om Smala Sussie:

Erik är en inte allt för framgångsrik förläggare i Stockholm. En dag får han veta att hans oskuldsfulla lillasyster Smala Sussie är försvunnen. Han beger sig, rätt så motvilligt, tillbaka till sitt barndoms Värmland.

Titel: Bröllopsfotografen
Originaltitel: South Park: Bigger Longer & Uncut
Regissör: Trey Parker
År: 1999
South Park - Bigger Longer & Uncut

Tuva Novotny, Jonas Rimeika, Björn Starrin, Kjell Bergqvist, Malin Morgan, Lotta Tejle, Michael Nyqvist, Lena Dahlman, Johan Östling, Anders Blomberg, Nicky Horn, Bengt Alsterlind, Lena Wallman-Alster, Rolf H Karlsson, Olle Wirenhed, Vilma Rogsten-Zammel

Ulf Malmros, Petteri Nuottimäki

Komedi, Kriminalare, Mysterium

Slim Susie

Sverige

Recension Smala Sussie

- Loomis sätter betyg 3 och skriver:
Förhandssnacket var att Malmros försökt vara en ”Tarantino” och visst kan man se intentionerna men resultatet är så svenskt det bara kan bli. Och det i negativ mening då Malmros inte vågar köra hela vägen. Titta exempelvis på våra grannar i Danmark, småskurkarna i ”I Kina käkar dom hundar” är minst lika galna som Sussies gäng men där vågar dom gå ett steg längre. Vi svenskar är för fega! Hur som...

Recension av Smala Sussie - Läs hela!

Diskussioner om Smala Sussie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Smala Sussie (1083 st)
Murvel48 (Anmäl)   14/12 2016
Försöker vara alldeles för smart för sitt eget bästa. Det blir inte bra bara för att man talar värmländska. Det blir för mycket av allting.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Om man utgår från en riktigt bisarr historia lägger till mängder av buskis och lite PulpFiction och sedan sätter på en bonläpp till regissör som i sin tur anlitar Kjell B som skådis, ja då blir det inte bättre än så här
wasteoftime (Anmäl)   4/12 2016
Jag tyckte bättre om den här första gången jag såg den, det är väl inte överdrivet oväntat, men jag blev ändå lite besviken. Jag tycker ändå att Malmros har viss potential och har något i sina filmer som är attraktivt. Och vissa saker i detta är bra och charmigt, men på det hela känns det lite väl extremt, som att den försöker lite för mycket. Drar extremerna lite väl mycket på till sin spets. Det är okej, men inte mer, men inte hellre mindre. 0,1 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Skön humor, skön story och bra skådespelare! En av de bättre svenska filmerna som gjordes under 00-talet. Svag 5:a.
oskarchucky (Anmäl)   26/3 2016
Ju längre in i filmen man kom desto mindre tyckte jag om den, men den har ändå högt underhållningsvärde, och karaktärerna hade riktigt sköna dialekter! Klart sevärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Smala Sussie