Betyg idag: 1 211 Besökare idag: 4 461

Originaltitel: Small Time Crooks
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2000

Om Småtjuvar emellan:

Ray Winkler och hans inte fullt så sluga vänner planerar att råna en bank genom att gräva sig fram i underjorden och sedan försvinna tillbaka samma väg. De hyr en pizzabutik och övertalar Rays fru, Frenchy, att driva butiken för att slippa alla misstankar. Eftersom Frenchy inte vet någonting om pizzor, säljer hon i stället sina hembakade cookies och medan de hopplösa bankrånarna går vilse i underjorden, gör kvarterets nya cookiebutik, Sunset Cookies, stor succé..

Titel: The Ladykillers
Regissör: Lloyd Bacon
År: 1942
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Larceny, Inc.
Titel: Ta pengarna och stick!
Originaltitel: Take the Money and Run
Originaltitel: Scoop
År: 2006
Genre: Komedi, Fantasy, Mysterium
Scoop

Hugh Grant, Michael Rapaport, Woody Allen, Tracey Ullman, Jon Lovitz, Tony Darrow, Elaine May

Woody Allen

Komedi, Kriminalare, Romantik

Med i listor: Triangelfilmretrospektiv på Kino i Lund 2007
Diskussioner om Småtjuvar emellan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Småtjuvar emellan (83 st)
ulpe01 (Anmäl)   28/12 2016
Har lite svårt att köpa att Tracey Ullmans karaktär skulle vara gift med Woody Allens till att börja med. Men det är rätt underhållande och väldigt pratigt (oväntat...)
Ful_fisk (Anmäl)   30/7 2015
Trevlig feel good-historia av Woody Allen som börjar lite Jönssonligan-aktigt, men sedan tar andra oväntade vägar. Tappar lite under andra halvan, men håller ändå hela vägen, mycket tack vare de härliga karaktärerna, som håller ihop historien med sin oskyldiga dumhet. Tracey Ullman och Elaine May imponerar mest i rollistan. Zao Fei står för riktigt fint foto också. Kanske inte Hannah och hennes systrar, men bättre än jag hade väntat mig.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Detta var inget vidare. I sann Allen-anda är det mycket prat och det är vanligtvis inget som jag har något problem med men här funkar det inte. Woody Allen har gjort så otroligt mycket bättre filmer och denna får nog räknas till hans bottennapp. Denn film vill jag aldrig se eller ens höra talas om igen. Vad är humorn som filmen ska innehålla?
Darn (Anmäl)   9/10 2014
Gillar hur den ändrar sitt upplägg och blir lite av en annan film mot mitten. Förändringen ligger inte bara i utgången utan minst lika mycket i hur allt gestaltas. Särskilt kul blir om temat, bildning och klass, har något att göra med detta. Kanske är det så. Filmen är dock som helhet en av, de på senare år vanligt förekommande, Allens mer lättsamma och farsartade sådana.
hestret (Anmäl)   27/8 2014
Ganska lättviktig skapelse från Woody. Tycker ändå den dumma Jönssonligan-kvartetten funkar rätt bra och filmen är ändå halvlovande inledningsvis. Bra set-up. Sedan faller det ihop och blir rätt kasst i andra delen av filmen med Pygmaliondelen. Svårt att köpa Woody i filmrollen dessutom. 38/100
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Småtjuvar emellan