Snatch

Originaltitel: Snatch.
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:2000

Om Snatch:

Diamanttjuven och kuriren Franky Four Fingers anländer till London på väg till New York, där han skall leverera en diamant av enorm storlek till sin chef Avi. Dessutom har Franky i uppdrag att överlämna några mindre ädelstenar till Avis kusin i London, Doug 'The Head'. Medan Franky ändå är i stan, tänker han efter ett tips av Boris 'The Blade' satsa en summa pengar på en illegal boxningsmatch. Franky är helt omedveten om att han går rakt in i en fälla. Boris tänker nämligen med hjälp av sina två hejdukar Vinny och Sol "befria" honom från den åtråvärda diamanten, när han intet ont anande kommer till vadslagningskontoret.
Se filmen på iTunes

Regissör: Quentin Tarantino
År: 1992
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
De hänsynslösa

Brad Pitt, Vinnie Jones, Benicio Del Toro, Ewen Bremner, Rade Serbedzija, Dennis Farina, Jason Statham, Robbie Gee, Alan Ford, Lennie James, Jason Flemyng, Stephen Graham, Ade, Mike Reid, Andy Beckwith, Sorcha Cusack, Sam Douglas

Guy Ritchie

Komedi, Kriminalare

Snatch: Pigs and Diamonds

Storbritannien, USA

Recension Snatch

- Gannon sätter betyg 4 och skriver:
Snatch är en film med flera lösa handlingar som på en genialt sätt binds ihop. Filmen börjar med att ett gäng män, däribland Franky Four Fingers (Benicio Del Toro), stjäl en stor diamant i Antwerpen. Denna diamant är ständigt återkommande i denna eminenta film av Guy Ritchie som innehåller många karaktärer och många historier som senare sys ihop. Huvudkaraktären Turkish (Jason Statham) är en boxningspromotor...

Recension av Snatch - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Kriminalare Top 50
Diskussioner om Snatch  (0 diskussioner)
Kommentarer om Snatch (945 st)
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
Klockren Guy Ritchie. Helt klart sevärd om du gillade Lock Stock... Stark 4'a.
wasteoftime (Anmäl)   25/12 2016
Alltså, jag minns ju att jag verkligen diggade denna som yngre, speciellt första gången jag såg den. Det var en av de första filmerna som jag gick och köpte direkt efter att ha sett den, så bra tyckte jag att den var. Jag kan ju inte riktigt se varför, idag. Det är inte dåligt, absolut inte, men det är tråkigt. Åh så tråkigt. Dock en av Stathams bättre filmer, innan det ballade ur totalt för hans del med action-bil-träsket. Den har några småroliga scener här och där, men inte mycket mer. 0,1 på SH-skalan.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
En gangsterkomedi där blod och våldsamheter blandas med luriga leenden på Tarantino vis. Jag tycker man sett för mycket av det här, man blir mätt. Brad Pitt lyser lite i en annars ganska grå röra
TheHorrorfan (Anmäl)   4/6 2016
Riktigt kass alltså. Kändes som en väldigt billig produktion.
YouAreNrIchi (Anmäl)   31/5 2016
Mycket roligare än Lock Stock faktiskt. Jag borde ha sett den för länge sedan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Snatch