Snobben och Karl firar jul

Originaltitel: A Charlie Brown Christmas
Regissör:Bill Melendez
Utgivningsår:1965

Om Snobben och Karl firar jul:

Charlie Brown är bekymrad över att han inte känner sig speciellt glad över att julen är i antågande. Han försöker på olika sätt hitta rätt julkänsla.

Titel: It's the Great Pumpkin, Charlie Brown
Regissör: Sam Jaimes, Bill Melendez
År: 1986
Happy New Year, Charlie Brown
Titel: När Grunken knyckte julen
Originaltitel: How the Grinch Stole Christmas!
Regissör: Chuck Jones, Ben Washam
Originaltitel: A Charlie Brown Thanksgiving
Regissör: Bill Melendez, Phil Roman
År: 1973
A Charlie Brown Thanksgiving

Peter Robbins (röst), Christopher Shea (röst), Kathy Steinberg (röst)

Charles M Schulz

Kortfilm, Animerad, Familjefilm

Diskussioner om Snobben och Karl firar jul  (0 diskussioner)
Kommentarer om Snobben och Karl firar jul (19 st)
Tonti (Anmäl)   21/12 2015
Sensibel.
ziferN (Anmäl)   16/1 2015
För mig så är tanken när man tittar på dessa typer av julspecialer att man ska bli så otroligt varm i kroppen och återinför den kärlek man har för jul, som jag har. Men denna gjorde inte det för mig, tyvärr. Den var varken kul eller underhållande, inte heller särskilt mysig. Lite av julkänslan finns dock där. Tanken var först att ändå ge den en trea men när jag tänker på vad en julspecial ska vara för mig blir det en tvåa.
Lotso (Anmäl)   30/12 2014
I sin helhet är detta inte bara en av de bästa julfilmerna någonsin, det en fantastisk film som verkligen säger åt barn, detta är varför vi firar jul. Och den gör det inte på något avskyvärt eller kontroversiellt sätt. Den gör det helt naturligt samtidigt som filmen hedrar tomten. Jag sparade denna till sist av julfilmerna och det gjorde jag rätt i. Jag kände på mig det skulle vara den bästa och jag hade rätt. Fantastisk moral, rolig humor, simpel animation och passande röster. En klassisk Charlie Brown film i dess sann anda!
Chrille81 (Anmäl)   21/12 2014
Oh, Charlie Brown. En fin liten julfilm som verkligen inbringar julstämmning, med många sunda poänger och frågeställningar gällande tex överkommersialisering...borde vara ett stående inslag på Julafton.
Darn (Anmäl)   22/12 2013
Härlig på så många sätt! Humorn, stämningen och musiken (för att inte tala om den fina julgranen).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Snobben och Karl firar jul