Snögubben

Originaltitel: The Snowman
Regissör:Dianne Jackson, Jimmy T Murakami
Utgivningsår:1982

Om Snögubben:

En pojke bygger en snögubbe på julafton. Vid midnatt väcks den till liv.

Titel: Frosty's Winter Wonderland
Den fula ankungen

Raymond Briggs

Kortfilm, Animerad, Familjefilm

Storbritannien
Diskussioner om Snögubben  (0 diskussioner)
Kommentarer om Snögubben (79 st)
KimEkberg (Anmäl)   27/11 2017
En sådan här smörjighet kan jag bara inte med. Hatar ju jul också som fenomen, och detta känns verkligen som det fenomenet. flygscenerna är ju schyssta. men mycket annat skär i själen som en trubbig dolk.
yrkeschaufföre (Anmäl)   21/12 2016
Den rätta filmen att dra igång julfilmssäsongen med. Jag älskar den och min största invändning är att killen aldrig stänger ytterdörren. Men med isoleringen i brittiska hus kanske det inte har någon betydelse.
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
En kortfilm på cirka 26 minuter som jag älskade som yngre och som samtidigt var ett måste vid julen. Jag gillade den dock så mycket att jag även såg den under andra tider under året. Efter att sett om den på senare år så har jag insett att jag fortfarande älskar den och att den fortfarande lockar fram tårar hos mig. Helt fantastisk. 4+
AlbinWesley (Anmäl)   22/12 2014
Borde ju gilla sånt här, men den var mest tråkig. Boken är säkert fint tecknad, filmen var inte mycket att ha. Vissa fina bitar.
hestret (Anmäl)   6/12 2014
Söt och vacker film. Tyckte den blev lite fööör på slutet där, men en härlig blandning av lycka och nedstämdhet som genomsyrar filmen från början till slut är det jag tar med mig. Gillar hur ansiktena är animerade - väldigt enkelt men fyllt med uttryck. 70/100
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Snögubben