Snowden

Originaltitel: Snowden
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:2016

Om Snowden:

Historien om Edward Snowden och hur han läckte tusentals av den amerikanska statens hemligstämplade dokument till massmedia i juni 2013.

Titel: The Good Lie
Originaltitel: The Good Lie
Regissör: Philippe Falardeau
År: 2014
The Good Lie
Titel: Mordet på den elektriska bilen
Originaltitel: Who Killed the Electric Car?
Regissör: Chris Paine
År: 2006
Mordet på den elektriska bilen
Titel: The Snow Walker
Originaltitel: TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard
Regissör: Simon Klose
År: 2013
TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard

Joseph Gordon-Levitt, Shailene Woodley, Melissa Leo, Zachary Quinto, Tom Wilkinson, Rhys Ifans, Nicolas Cage, Timothy Olyphant, Scott Eastwood, Ben Schnetzer, Logan Marshall-Green, Joely Richardson, Ben Chaplin, Lakeith Stanfield, Bhasker Patel

Kieran Fitzgerald, Oliver Stone

Drama, Thriller, Biografi

Tyskland, USA, Frankrike
Diskussioner om Snowden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Snowden (32 st)
Mysharry (Anmäl)   10:47 16/10
Riktigt bra! Lite väl mycket hyllning, men det var ju en bra grej han gjorde. Gordon-Levitt gör en mycket bra roll, men Cage förtjänar inte att vara med.
Roswall (Anmäl)   29/12 2017
Som film helt ok, får ett symboliskt höjd poängen.
Christofer (Anmäl)   2/7 2017
Det är som vanligt världsklss på JGL. Nic Cage är ju inte ens kvalificerad att putsa hans skor så det är lite komiskt att se dem i samma rum spela mot varandra. Jag gillar Cage ändå av nån anledning, men han är ju sjukt slätstruken så det är lite kul att se honom i en såhär liten biroll faktiskt. Trevlig regi för övrigt.
nilo (Anmäl)   17/4 2017
Som så ofta med Oliver Stone, tenderar det att bli lite segdraget och tråkigt.
mammene (Anmäl)   6/4 2017
Joseph Gordon-Levitt passade mycket bra i denna roll. Intressant skildring av Snowden, även om man inte vet riktigt allt kanske och hittat på lite, men det känns rätt troligt. Vem vet det blir kanske en bok någon gång om hur det egentligen gick till, rekommenderar absolut Citizenfour.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Snowden