Betyg idag: 1 565 Besökare idag: 5 557

Originaltitel: Snowden
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:2016

Om Snowden:

Historien om Edward Snowden och hur han läckte tusentals av den amerikanska statens hemligstämplade dokument till massmedia i juni 2013.

Titel: The Good Lie
Originaltitel: The Good Lie
Regissör: Philippe Falardeau
År: 2014
The Good Lie
Titel: Mordet på den elektriska bilen
Originaltitel: Who Killed the Electric Car?
Regissör: Chris Paine
År: 2006
Mordet på den elektriska bilen
Titel: The Snow Walker
Originaltitel: TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard
Regissör: Simon Klose
År: 2013
TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard

Joseph Gordon-Levitt, Shailene Woodley, Melissa Leo, Zachary Quinto, Tom Wilkinson, Rhys Ifans, Nicolas Cage, Timothy Olyphant, Scott Eastwood, Ben Schnetzer, Logan Marshall-Green, Joely Richardson, Ben Chaplin, Lakeith Stanfield, Bhasker Patel

Kieran Fitzgerald, Oliver Stone

Drama, Thriller, Biografi

Tyskland, USA, Frankrike
Diskussioner om Snowden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Snowden (30 st)
Christofer (Anmäl)   18:33 2/7
Det är som vanligt världsklss på JGL. Nic Cage är ju inte ens kvalificerad att putsa hans skor så det är lite komiskt att se dem i samma rum spela mot varandra. Jag gillar Cage ändå av nån anledning, men han är ju sjukt slätstruken så det är lite kul att se honom i en såhär liten biroll faktiskt. Trevlig regi för övrigt.
nilo (Anmäl)   23:27 17/4
Som så ofta med Oliver Stone, tenderar det att bli lite segdraget och tråkigt.
mammene (Anmäl)   22:14 6/4
Joseph Gordon-Levitt passade mycket bra i denna roll. Intressant skildring av Snowden, även om man inte vet riktigt allt kanske och hittat på lite, men det känns rätt troligt. Vem vet det blir kanske en bok någon gång om hur det egentligen gick till, rekommenderar absolut Citizenfour.
Sture Stenhög (Anmäl)   22:21 3/4
En stabil biopic vars största styrka ligger i att den har en intressant historia i botten och att Oliver Stone är en kompetent regissör. Jag kan dock tycka att det blir lite väl mycket skönmålande mytologisering av det här. När Stone är som bäst ritar han upp betydligt mer komplexa personporträtt än detta. Nu blir det istället väldigt osmidigt på sina ställen, där det bästa exemplet nog är scenen där Snowdens flickvän på ett klumpigt sätt får representera alla dumskallar som inte har samma syn på övervakning som Stone och Snowden. Som bäst fungerar filmen istället helt enkelt som en underhållande spionrulle. Det är ganska trivsamt att få en inblick i den här världen, och för en gångs skull fungerade Joseph Gordon-Levitt faktiskt riktigt bra. Då måste ju filmen ha gjort något rätt iaf
#54 (Anmäl)   22:12 26/2
En tam film om en fascinerande person. Se Citizenfour istället.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Snowden