Snowpiercer

Regissör:Bong Joon-ho
Utgivningsår:2013
Antal betyg:1974 betyg

Om Snowpiercer:

Efter ett misslyckat experiment att stoppa den globala uppvärmningen, dödar en ny istid allt liv på jorden förutom en grupp människor ombord på tåget Snowpiercer. På tåget har ett klassystem växt fram, men missnöjet växer och en revolution kommer allt närmare.

Baserad på serieromanen Le Transperceneige av Jacques Lob och Jean-Marc Rochette från år 1982.

Titel: Cubic
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium
De 12 apornas armé
Titel: Mad Max: Fury Road
Originaltitel: Mad Max: Fury Road
Regissör: George Miller (II)
År: 2015
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Mad Max: Fury Road

Chris Evans, Jamie Bell, Song Kang-ho, Ko Ah-sung, John Hurt, Tilda Swinton, Ed Harris, Ewen Bremner, Octavia Spencer, Marcanthonee Reis, Luke Pasqualino, Alison Pill, Vlad Ivanov, Adnan Haskovic, Steve Park, Tómas Lemarquis, Paul Lazar, Emma Levie

Bong Joon-ho, Kelly Masterson

Drama, Action, Science Fiction

Le Transperceneige

Sydkorea, Tjeckien, USA, Frankrike

Recension Snowpiercer

- saggesaliv sätter betyg 3 och skriver:
Året är 2035. Efter ett misslyckat försök att en gång för alla lösa problemet med global uppvärmning, så har en ny istid kommit till jorden och utrotat dess befolkning. De få människor som finns kvar är på ett enormt tåg konstruerat av tågmästaren Wilson! Så, nu har jag äntligen fått se filmen jag sett fram emot sedan jag hörde om den någon gång i höstas förra året. Jag är fortfarande osäker på...

Recension av Snowpiercer - Läs hela!

Diskussioner om Snowpiercer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Snowpiercer (157 st)
Solidus (Anmäl)   12:48 18/3
Jag gillar idén, men utförandet är tyvärr ojämnt. Skådespelarna gör alla ett bra jobb och det är både kul och skönt att se Chris Evans göra något annat än Captain America. Dock blir jag inte berörd och det finns frågetecken som gör att jag har väldigt svårt att köpa det som filmen vill servera mig. Godkänd, men ej mer än så.
92axha10 (Anmäl)   18/12 2018
Inte intresserad. Kan förstå om man gillar den här men jag är inte en av dem.
deswhip (Anmäl)   13/11 2018
Det märks att det är en asiatisk regissör... Välgjort förvisso, överdrivet stilistiskt och trovärdighet bryr man sig inte så mycket om. Jag sätter svag trea (kunde satt stark tvåa), den är ändå underhållande och speciell, därför sevärd.
Rele (Anmäl)   13/11 2018
Den här filmen är dålig. Jag måste ändra mitt betyg från en trea till en tvåa.
Marrudin (Anmäl)   28/3 2018
Detta är en film som inte vet om den vill utge sig för att vara trovärdig eller tramsig, ett spännande koncept som absolut kunde blivit något. Nu blev det bara nån slags ologisk och konstig saga där man får budskapet upptryckt i ansiktet. Vissa av fightingscenerna var dock förvånansvärt väl genomförda.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Snowpiercer