Snuff

Originaltitel: Snuff
Regissör:Michael Findlay, Roberta Findlay, Horacio Fredriksson, Simon Nuchtern
Utgivningsår:1975

Om Snuff:

Film om den galne sektledaren Sátan och hans flickor. Filmens marknadsfördes som en äkta snuff-film, men specialeffekterna lurade inte många.

Margarita Amuchástegui, Ana Carro, Liliana Fernández Blanco, Alfredo Iglesias

Michael Findlay

Skräck

The Slaughter

USA, Argentina
Med i listor: Video nasties
Diskussioner om Snuff  (0 diskussioner)
Kommentarer om Snuff (8 st)
idd (Anmäl)   15/10 2008
jajamän den här filmen höll sannerligen vad som lovades! ännu en rulle som spelade vidare på mansonhypen men som dessutom skapade sin alldeles egna snuffhype! filmen är så full av absurditeter att ed wood skulle blivit mörkrädd om han sett den! vad gör hippiebrudarna ensamma knarkandes i gräset i början? varför säger satán ingenting som går att förstå? varför heter han satán? varför filmas karnevalen i en kvart? vad e dealen med de svartvita scenerna? ska det föreställa natt? varför har de disney-dubbat barnet? varför består "polisstationen" av ett skrivbord utomhus på en garageuppfart? hur kunde halva usa köpa slutscenen? fantastisk trashrulle på alla sätt! för story runt filmen rekommenderas boken "killing for culture"!
filmmange (Anmäl)   14/3 2008
Långtråkig och meningslös film där det i stort sett inte händer någonting förrens den omtalade slutscenen som är pinsamt dåligt gjord.
@ngeldu$t (Anmäl)   31/8 2005
Detta måste verkligen vara en av världens sämsta filmer alla kategorier. Obefintlig regi och handling blandat med skrattretande insatser av skådespelarna.
ulke666 (Anmäl)   27/12 2004
Man kunde ju inte göra någonting annat än att skratta. Speciellt åt rösten på tjejen som ska föreställa 12 (?).
Thrashing Mad (Anmäl)   29/10 2004
Tramsig, men underhållande.