Society

Originaltitel: Society
Regissör:Brian Yuzna
Utgivningsår:1989

Om Society:

Bill är orolig över att han är inte är som sin syster och sina föräldrar. De umgås med fint folk från ett högre samhällsskikt, medan Bill är lågmäld och har fötterna på jorden. Till och med hans flickvän är olik honom. Det går så långt att Bill misstänker att han håller på att bli galen. Är allt en stor konspiration?

Titel: Bad Taste
Regissör: John Carpenter
År: 1994
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
I skräckens skugga

Evan Richards, Billy Warlock, Connie Danese, Ben Slack, Patrice Jennings, Tim Bartell, Charles Lucia, Heidi Kozak, Brian Bremer, Ben Meyerson, Devin DeVasquez, Maria Claire, Conan Yuzna, Pamela Matheson

Woody Keith, Rick Fry

Komedi, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om Society  (0 diskussioner)
Kommentarer om Society (62 st)
dudson (Anmäl)   11:57 19/5
Ja jävlar vilken sinnes-sjuk film upplevelse. Makabert är bara förnamnet. Filmen levererar verkligen både stark samhälls kritik samt humor i en skön blandning. Sen tappar den heller aldrig styrfart då man nästlas in i själva handlingen på ett schysst sätt. Den sista halvtimmen var obskyrt magstark#) 3+
BrutusBeefcake (Anmäl)   21/12 2017
Det finns inte många saker som är bättre än filmer om hemliga sexsekter för rikingar. Eller jo, när Bryan Yuzna så höjs det nog ett nivå till. Roligt och träffsäkert med skön body horror framåt slutet. Briljant! Sedan så kan jag inte sluta tänka på Rob Lowe när jag ser Billy Warlock och det är ju definitivt inte någon nackdel. (11-/15)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
LundstedtJ958 (Anmäl)   20/2 2017
Jag är helt mållös.
myslas (Anmäl)   20/1 2017
Väldigt skum men bra samhällskritisk skräckkomedi. Sista tredjedelen är lysande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Society