Sökarna 2 - Återkomsten

Originaltitel: Sökarna: Återkomsten
Regissör:Lena Koppel
Utgivningsår:2005

Om Sökarna 2 - Återkomsten:

Jocke är angelägen om att börja om på nytt efter sitt fängelsestraff, men istället fritas han från fånganstalten av sin bror Matte och nära vän Josef. Trots sina hederliga avsikter och en hett efterlängtad återförening med sin stora kärlek Johanna är Jocke snart tillbaka i kriminalitetens ekorrhjul. Tillsammans med Matte och Josef rånar han en bank och gömmer pengarna ute i skogen. Nästa dag är dock pengarna borta... Denna film är också felaktigt känd som "Sökarna 2: Rebelz", ett filmprojekt som aldrig avslutades.

Titel: (Sökarna)
År: 1995
Genre: Thriller, Science Fiction
Naked Souls
Titel: The Virgin Movie
Originaltitel: The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It
Regissör: Craig Moss
Regissör: Daniel Fridell
År: 2004
Genre: Drama, Kriminalare
Blodsbröder

Liam Norberg, Mats Helin, Ray Jones IV, Thorsten Flinck, Johanna Sällström, Johan Wahlström, Reine Brynolfsson, Matti Berenett, Thomas Hedengran, Leif Andrée, Steve Aalam, Pia Green, Malou Hansson, Sofia Helin, Ken Ring

Liam Norberg, Mårten Skogman

Drama, Kriminalare

Sökarna 2 - Rebelz, (Sökarna) 2

Sverige
Diskussioner om Sökarna 2 - Återkomsten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sökarna 2 - Återkomsten (99 st)
hardcore (Anmäl)   00:17 15/7
Jag undrar varför blodsbröder inte fick vara uppföljare som faktiskt är okej. Det här var bara dåligt. Blodsbröder har iallafall nån ambition bakom sig även om den inte var jättebra. Det här år ju bara skit. Den enda som faktiskt försöker göra sitt jobb är faktiskt enbart Mats Helin. Resten är bara skit. Thorsten Flinck borde skämmas som ser sig själv som ett missuppfattat geni för han är fruktansvärt dålig. Han borde faktiskt kunna det här tycker jag med den långa karriär han har bakom sig.
Rai (Anmäl)   17/11 2017
Den här jävla filmen är om inte ännu sämre än ettan!!!!
jezebel (Anmäl)   13/11 2015
Solklart 1:a jämfört med den första filmen som är en klassiker. Massa logiska luckor. Jockes flickvän dog ju i första filmen. Nu kommer han ut från fängelset och träffar henne, och då har hon också bytt namn. Bra logisk lucka eh...
foppa99 (Anmäl)   2/9 2013
2.8 på imdb: bravo!
SweFilmOnly (Anmäl)   16/6 2013
Den otäckaste film jag sett! Inte direkt på grund av handlingen. Men det oväsen (Musik är det inte, varför kan dom inte ha jazz!!!) som förekom på nattklubben och min hembio gjorde mig skitskraj för att grannar skulle höra, och mycket riktigt, ytterligare ett par minuter in i filmen hörde jag det TYPISKA ljudet av en dörrklocka! Och det fanns inga lägenhetsdörrar i den scenen! Skitskraj började jag fummla med ett par hörlurar, vågade inte gå till dörren en gång! Jag blev tvungen att spola tillbaka för sladden krävde min uppmärksamhet och då hörde jag att plinget VISST var från filmen! En jävla HISSDÖRR! De låter ju inte som dörrklockor! Den får en ETTA för den var inte menad att vara en skräckfilm utan en trevlig dramafilm. Vilket det inte var. I övrigt håller jag med samtliga ovan talare!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sökarna 2 - Återkomsten