(Sökarna)

Originaltitel: (Sökarna)
Regissör:Peter Cartriers, Daniel Fridell
Utgivningsår:1993

Om (Sökarna):

Jocke har vuxit upp i en av Stockholms tuffare förorter i en tillvaro av slagsmål, drogmissbruk och rasism. Jockes gäng är som de flesta andra men när Jocke introducerar Tony, som han träffat under en fängelsevistelse får detta förödande konsekvenser.

Titel: Stockholmsnatt
Regissör: Johannes Pinter
År: 2010
Genre: Action
Skills

Liam Norberg, Ray Jones IV, Thorsten Flinck, Malou Bergman, Jonas Karlsson, Musse Hasselvall, Percy Bergström, Nina Lindén, Örjan Ramberg, Marika Lindström, Yvonne Schaloske, Frida Hallgren, Rebecka Hemse, Mikael Marticki, Jan Nygren, P G Hylén

Daniel Fridell, Leon Flamholc

Drama, Kriminalare

The Seekers, The Searchers

Sverige
Diskussioner om (Sökarna)  (0 diskussioner)
Kommentarer om (Sökarna) (500 st)
hardcore (Anmäl)   15/7 2018
Även om denna film inte är något mästerverk så är den ändå gjord med en viss känsla. Jag tycker denna är betydligt mer välspelad än såna här svenska filmer brukar vara även om det inte är några de niros någon utav dom. Thorsten Flinck spelar faktiskt rätt bra Liam Noberg är också okej. Sen en del av birollerna år också okej även om vissa kan låta lite överdrivet ibland.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Rai (Anmäl)   21/9 2017
Något bättre än kusinerna till den här filmen, trots att denna film håller på bli en klassiker och legend är den usel!!!!
Dutch (Anmäl)   18/8 2017
Klassiker!
Jaganatha (Anmäl)   20/4 2017
Uselt skådespeleri men Thorsten Flinck levererar rätt många odödliga repliker. Min favorit är frågan "Å vem sket på dig då?", när han för första gången möter Ray Jones karaktär. Skönt avslappnad rasism för att vi ska veta vem vi har att göra med...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till (Sökarna)