Härifrån till Flåklypa

Originaltitel: Solan og Ludvig - Herfra til Flåklypa
Regissör:Rasmus A Sivertsen
Utgivningsår:2015

Om Härifrån till Flåklypa:

Nu ska det avgöras. Vilken bygd är bäst, Flåklypa eller Slidre. Det hela görs upp vid det traditionsenliga Ostloppet. Den ständige optimisten Solan representerar Flåklypa. Solan är så säker på seger att han satt både Reodor Felgens verkstad och huset de bor i på spel. Men från Sildre kommer oanad konkurrens och kanske har Solan tagit ut segern i förskott.

Titel: Flåklypa grand prix
Regissör: Rasmus A Sivertsen
År: 2013
Genre: Familjefilm
Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa

Kåre Conradi (röst), Trond Høvik (röst), Kari Ann Grønsund (röst), Per Skjølsvik (röst), Fridtjov Såheim (röst), John Brungot (röst), Bjarte Hjelmeland (röst)

Karsten Fullu

Animerad, Familjefilm

Norge
Filmnummer: 119216
Diskussioner om Härifrån till Flåklypa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Härifrån till Flåklypa (2 st)
Rai (Anmäl)   22:28 18/4
Helt okej film som man orkar titta på...
Starkbröl (Anmäl)   31/1 2017
Helt okej! Säkert jättebra för barn. Förutsägbar och lite för långsam för vuxna. Det går förstås inte att utmana det extremt välgjorda, egensinniga och uppfinningsrika originalet, som ju är väldigt sevärd för alla åldrar. Det är tydligen fortfarande stop-motion som används, men det ser faktiskt ut som hackig 3D-animering. Kraftig post-production-behandling måste ha använts för det ser nästan FÖR bra ut. Var tvungen att googla reda på att det var stop-motion efter halva filmen för jag hade redan hunnit bli besviken på "att det var 3D" :-P