Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa

Originaltitel: Solan og Ludvig – Jul i Flåklypa
Regissör:Rasmus A Sivertsen
Utgivningsår:2013

Om Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa:

Det är jul i Flåklypa men ingen snö. Uppfinnaren Reodor Felgen får i uppdrag att uppfinna en snömaskin åt den rubriksugna redaktören för ortens lokaltidning. Men något går fel.
Se filmen på Plejmo

År: 2015
Genre: Familjefilm
Film nr.: 119216
Härifrån till Flåklypa

Trond Høvik (röst), Kari Ann Grønsund (röst), Trond Brænne (röst), Jon Brungot (röst), Kåre Conradi (röst), Anders Bye (röst)

Karsten Fullu

Animerad, Familjefilm

Norge
Med i listor: Gordyals hyrtips - filmer många har missat
Diskussioner om Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa (8 st)
Rai (Anmäl)   22:27 18/4
Söt film som funkar för alla! Nåja i alla fall för mig...
ASSFACE (Anmäl)   22/12 2016
Så fin!
dafreakish (Anmäl)   3/12 2016
Supercharmig film som utspelar sig i Flåklypa i en film gjord nästan 40 år efter Flåklypa Grand Prix. Det är hisnande vackert gjort och helt i samma mysiga anda och lugna berättartempo. Det är just tempot som både är filmens fördel och nackdel. Ibland går det väl sakta om än tempot flyger iväg mot slutet. Men en härlig uppföljare klart värd att ta en titt på.
Starlette (Anmäl)   15/11 2016
Jättemysig!
yrkeschaufföre (Anmäl)   23/8 2015
Jag såg filmen med ingången att den var datoranimerad så det var fantastiskt att få reda på att det är en stop/motion-film med lite digitala effekter. Handlingen är typisk för barnfilm men inte tråkig, allra roligast är pressroboten. Nu är det dags att plocka fram Flåklypa grand prix som jag inte sett sen familjen hyrde den på 80-talet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa