Sicario 2: Soldado

Originaltitel: Sicario: Day of the Soldado
Regissör:Stefano Sollima
Utgivningsår:2018

Om Sicario 2: Soldado:

Kriget mot droger vid den amerikansk-mexikanska gränsen har eskalerat och kartellerna har börjat smuggla terrorister över gränsen. För att utkämpa gränskriget skickas den federala agenten Matt Graver ut i fältet, som återigen anlitar den oförutsägbare colombianen Alejandro.

Titel: Sicario
Originaltitel: Sicario
Regissör: Denis Villeneuve
År: 2015
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Sicario

Benicio Del Toro, Josh Brolin, Isabela Moner, Jeffrey Donovan, Catherine Keener, Manuel Garcia-Rulfo, Matthew Modine, Shea Whigham, Elijah Rodriguez, Howard Ferguson Jr, David Castañeda, Jacqueline Torres, Raoul Trujillo, Bruno Bichir, Jake Picking

Taylor Sheridan

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Italien, Mexiko, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Sicario 2: Soldado  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sicario 2: Soldado (11 st)
pungsnigel (Anmäl)   19:46 18/9
Blir lite för tunn
araka (Anmäl)   23:30 15/9
Skådespeleri - 5 Handling - 2 Film svag 4:a
Engravadlax (Anmäl)   23:00 13/9
Jämnare än Villeneuves film, men inte för att den är bättre. Det är bra actionkinematografi och en del hyfsade skådespelarinsatser, men handlingen kunde de ha spenderat mer tid på. Den starka inledningen har inte någonting överhuvudtaget med resten av filmen att göra. Resten av filmen har inte så mycket med resten av filmen att göra. Handlingen utvecklas verkligen lite hursomhelst.
foppa99 (Anmäl)   21:27 11/9
Gillar denna bättre än 1an o då e ändå Villeneuve en favorit.
Afflicter (Anmäl)   22:17 23/7
Kunde ha varit perfekt om den vore helt kompromisslös. Tyvärr känns det som att en testpublik har förstört slutet. För att ska sakna en moralisk kompass ala Emily Blunt i första filmen, har plötsligt Brolin en hel del moral i kroppen när det väl gäller. Att man har lagt fokus på de båda tonåringarna är i alla fall ett intressant beslut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sicario 2: Soldado