Sicario 2: Soldado

Originaltitel: Sicario: Day of the Soldado
Regissör:Stefano Sollima
Utgivningsår:2018

Om Sicario 2: Soldado:

Kriget mot droger vid den amerikansk-mexikanska gränsen har eskalerat och kartellerna har börjat smuggla terrorister över gränsen. För att utkämpa gränskriget skickas den federala agenten Matt Graver ut i fältet, som återigen anlitar den oförutsägbare colombianen Alejandro.

Titel: Sicario
Originaltitel: Sicario
Regissör: Denis Villeneuve
År: 2015
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Sicario

Josh Brolin, Benicio Del Toro, Isabela Moner, Jeffrey Donovan, Elijah Rodriguez, Catherine Keener, Matthew Modine, David Castañeda, Manuel Garcia-Rulfo, Howard Ferguson Jr, Raoul Trujillo, Bruno Bichir, Shea Whigham, Jake Picking, Faysal Ahmed

Taylor Sheridan

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Italien, USA
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Sicario 2: Soldado  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sicario 2: Soldado (6 st)
Jaganatha (Anmäl)   22:57 12/7
Nja, detta var faktiskt lite av en besvikelse. Knarkkartellerna tjänar alltså grova pengar på människosmuggling över gränsen mellan USA och Mexiko. Josh Brolin och Benicio Del Toro gör sina roller rättvisa, men handlingen som mest handlar om bortförandet av dottern till en kartelledare vill aldrig riktigt engagera. Slutet är inte någon höjdare heller och verkar förebåda ännu en onödig uppföljare.
ekback (Anmäl)   00:30 9/7
Inte lika bra som första, men bra gjord och rätt spännande ändå. Del Toro och Brolin är grymma som vanligt och Moner gör också en bra insats. Själva storyn var inte lika intressant eller innehållsrik som i första filmen, men det som finns kvar utförs på ett trovärdigt sätt och det finns ett gäng brutala scener som levererar på samma nivå som i första filmen. Betyget blir en något svag 4:a.
DrJW (Anmäl)   04:30 7/7
Filmen börjar intressant, men efteråt så brydde man sig inte. Varför ville dem göra en franchise av detta ?! Jag kan förstå John Wick, men Sicario ?! Det behövdes ingen uppföljare från första början! Den första filmen var bra, väldigt bra gjord och den berättade en unik historia, den här filmens historia har en blandning av klichéer! Den första filmen hade till och med en riktigt bra klimax, men här så är klimaxen sådär. Den första filmen hade också en liten roll för en karaktär som inte nödvändigtvis behövde en backstory, han kunde bara ha varit där och det hade inte påverkat berättelsen, den här gjorde också det med tonårs-gangbang karaktären i den här filmen. Båda deras backstories kunde ha klippts bort, varför ens bry sig, dem är båda scumbags! Den här är okej, värt att se minst en gång, men den första filmen var bättre. 2.5 av 5.
PeterTheW (Anmäl)   19:52 1/7
Nej nej nej. Den första var ju grym på många sätt. Det här är snyggt, och när det väl är action är det välgjort o någorlunda spännande, men helheten känns bara så jävla tom...
Chroniol (Anmäl)   11:15 1/7
Inte lika bra som ettan men ändå okej, slutet gjorde att den får en tvåa. Tacka SF för betyget, för hur ska man annars klaga(read my info)?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sicario 2: Soldado