Betyg idag: 1 296 Besökare idag: 5 045

Originaltitel: Sicario: Day of the Soldado
Regissör:Stefano Sollima
Utgivningsår:2018

Om Sicario 2: Soldado:

Kriget mot droger vid den amerikansk-mexikanska gränsen har eskalerat och kartellerna har börjat smuggla terrorister över gränsen. För att utkämpa gränskriget skickas den federala agenten Matt Graver ut i fältet, som återigen anlitar den oförutsägbare colombianen Alejandro.

Titel: Sicario
Originaltitel: Sicario
Regissör: Denis Villeneuve
År: 2015
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Sicario

Benicio Del Toro, Josh Brolin, Isabela Moner, Jeffrey Donovan, Catherine Keener, Manuel Garcia-Rulfo, Matthew Modine, Shea Whigham, Elijah Rodriguez, Howard Ferguson Jr, David Castañeda, Jacqueline Torres, Raoul Trujillo, Bruno Bichir, Jake Picking

Taylor Sheridan

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Italien, Mexiko, USA
Diskussioner om Sicario 2: Soldado  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sicario 2: Soldado (16 st)
Bomkia (Anmäl)   11:39 17/11
Lite småkonstig historia som fadear ut, men Brolin och Del Toros karaktärer är så stora att det fungerar ändå. Väldigt påtagliga actionsekvenser som lyfter filmen. 4-
Sture Stenhög (Anmäl)   16:24 12/11
Lyckad uppföljare. Återigen är det intressant att, helt utan moraliska pekpinnar, få följa fulspelet bakom kulisserna, och man skildrar den här världen på ett sätt som känns väldigt äkta. Brolin och Del Toro står dessutom även denna gång för bra skådespelarinsatser. Tyvärr är storyn dock inget vidare, den blir spretig och aldrig speciellt intressant. Det är allt runtomkring som räddar det här till vad det är
norenorama (Anmäl)   14:40 14/10
Ger denna 5a och ettan 3a.. Huum, borde se om ettan med tanke på vad folk säger om den. Simpel handling som folk sagt men allt är så bra tajmat, inte massa meningslöst trassel, saker flyter på och man gillar karaktärerna rakt igenom. Denna kommer ja se igen, var länge sedan ja tänkte så om en film.
Borrman (Anmäl)   19:38 26/9
Gillar ettan som var riktigt bra också. Svag fyra baserad på handlingen.
sille (Anmäl)   07:29 23/9
Höga förväntningar, faller dock ganska hårt. Bra action men storyn är väldigt tunn. Känns som man skrivit storyn utgångspunkten att få med så många coola scener som möjligt istället för att få en logisk och fungerande handling. Bra action och skådespeleri men kunde vart så mycket bättre med tanke på hur bra första filmen är.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sicario 2: Soldado