Sicario 2: Soldado

Originaltitel: Sicario: Day of the Soldado
Regissör:Stefano Sollima
Utgivningsår:2018

Om Sicario 2: Soldado:

Kriget mot droger vid den amerikansk-mexikanska gränsen har eskalerat och kartellerna har börjat smuggla terrorister över gränsen. För att utkämpa gränskriget skickas den federala agenten Matt Graver ut i fältet, som återigen anlitar den oförutsägbare colombianen Alejandro.

Titel: Sicario
Originaltitel: Sicario
Regissör: Denis Villeneuve
År: 2015
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Sicario

Benicio Del Toro, Josh Brolin, Isabela Moner, Jeffrey Donovan, Catherine Keener, Manuel Garcia-Rulfo, Matthew Modine, Shea Whigham, Elijah Rodriguez, Howard Ferguson Jr, David Castañeda, Jacqueline Torres, Raoul Trujillo, Bruno Bichir, Jake Picking

Taylor Sheridan

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Italien, Mexiko, USA
Diskussioner om Sicario 2: Soldado  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sicario 2: Soldado (29 st)
Djason (Anmäl)   15:26 20/5
Inte lika rörigt som första filmen men inte heller lika vass. Ändå är detta en bra och hård action med bra skådisar.
Christofer (Anmäl)   13:25 15/5
Helt okej, även om det inte var mycket nytt under solen.
Bumbi78 (Anmäl)   23:55 26/4
Hårt och skoningslös uppföljare till en bra första film. Brolin och Del Toro väger upp en story man sett förr och gör det mycket bra. Man vinner dock på att ha sett första filmen innan.
dudson (Anmäl)   13:26 5/2
Schysst start fast mellan- sträckan var bedrövligt sövande. Kändes trovärdig & allmänt jävlig iaf"2+
Andreas_ (Anmäl)   20:56 2/2
Första filmen var helt okej, denna är snäppet bättre, dom starka karaktärerna från första filmen spelade av Brolin och Del Toro är tillbaka i högform och borta är den pipiga lilla fbi tjejen som var mer störig än bra i första filmen, däremot är det en ny regissör som inte gör en lika intensiv film som första och inte heller är manuset lika upphetsande men det är en snäppet bättre film ändå får jag säga, mycket tack vare just Brolin och Del Toros karaktärer som var mer bi figurer i första filmen. Det känns inte som att man måste se första filmen heller för att kunna se denna uppföljare och är man lite smått sugen på en drama/actionfilm så kan jag faktiskt rekommendera denna och jag hoppas på en tredje men gärna då av regissören till originalet. Betyget blir en svag 4 och hade fått högre om manuset varit snäppet vassare skrivet, men ändå välgjort och spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sicario 2: Soldado