Solo: A Star Wars Story

Originaltitel: Solo: A Star Wars Story
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2018

Om Solo: A Star Wars Story:

Stig ombord på the Millenium Falcon och res med till en galax långt, långt borta. Genom en serie händelser i den mörka och kriminella undre världen möter Han Solo sin blivande andrepilot Chewbacca och träffar också på den ökände storspelaren Lando Calrissian.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Regissör: Gareth Edwards
År: 2016
Film nr.: 120389
Rogue One: A Star Wars Story

Alden Ehrenreich, Joonas Suotamo, Woody Harrelson, Emilia Clarke, Donald Glover, Thandie Newton, Phoebe Waller-Bridge, Paul Bettany, Erin Kellyman, Ian Kenny, John Tui, Warwick Davis, Clint Howard, Kiran Shah, Jon Favreau (röst), Linda Hunt (röst)

Jonathan Kasdan, Lawrence Kasdan

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Star Wars
Diskussioner om Solo: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solo: A Star Wars Story (61 st)
ilgoga (Anmäl)   22:32 22/3
Halvtrist rymd pang-pang, hade det inte varit Star Wars så hade jag somnat...
deswhip (Anmäl)   18:17 16/3
Filmen är välgjord och bra, det enda smolket är att de som vanligt i moderna filmer av det här slaget försöker klämma in lite för mycket handling, äventyr och action i dessa två timmar som är kommersiellt gångbara. Men det är en sak som är extra bra och det är berättelsen om hur Han Solo's personlighet formades. Det känns verkligen ovanligt i nya filmer, därav 3'an i betyg.
Krille80 (Anmäl)   23:08 12/3
Idag har jag blivit den personen som tar varje chans att berätta att de enda riktiga och sevärda Star Wars-filmerna är originaltrilogin från 70-80-talet. Så denna onödiga film skulle jag absolut inte se så varför jag gjorde det vet jag inte. Under filmen inser jag dock, det jag redan visste, att detta är ju en prequel till originalfilmen, vilket på något sätt ger den värde. Ärligt talat var detta mycket bättre och mer underhållande än jag hade vågat tro. Fortfarande väldigt onödig men kul. 3+
Björkman (Anmäl)   22:53 28/2
Helt okej underhållning, men inte en av de starkare filmerna i Star Wars-världen. En parentes i sammanhanget.
Troddel (Anmäl)   18:35 28/2
Såg den på ett flygplan, men tyckte att den höll ändå. Jag gillade den mer än väntat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solo: A Star Wars Story