Solo: A Star Wars Story

Originaltitel: Solo: A Star Wars Story
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2018

Om Solo: A Star Wars Story:

Berättelsen om den unge Han Solo och hans håriga kompanjon Chewbacca.

Titel: Star Trek Beyond
Originaltitel: Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Regissör: Rian Johnson
År: 2017
Star Wars: The Last Jedi

Alden Ehrenreich, Joonas Suotamo, Woody Harrelson, Emilia Clarke, Donald Glover, Thandie Newton, Phoebe Waller-Bridge, Paul Bettany, Lily Newmark, Warwick Davis, Dee Tails, Ian Kenny, John Tui, Anthony Daniels, Jon Favreau (röst), Linda Hunt (röst)

Jonathan Kasdan, Lawrence Kasdan

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Star Wars
Diskussioner om Solo: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solo: A Star Wars Story (26 st)
karlmats (Anmäl)   19:04 2/7
Jag hade sett väldigt mycket kritik mot den här filmen innan jag såg den, sånt är ju alltid oroväckande men med Star Wars fan base tänkte jag att det troligtvis var obefogat bröl från fanboys. Nu när jag har sett Solo får jag väl tyvärr medge att mycket av kritiken var befogad. Det här var mellanmjölk, det var ett försiktigt utförande av en film som inte hade så mycket alls att berätta. Star Wars-känslan finns ju där, det är ju ändå rätt musik, men Solo själv är lite intetsägande, handlingen smäller ihop allt vi vet om Han som karaktär och inte var det mycket nytt man lärde sig. Actionscenerna är ok men aldrig direkt spännande, man vet ungefär vad som kommer att hända hela tiden. Med så förutsägbara förutsättningar får man ju lägga krut på att vara häftiga eller roliga, det lyckas man inte direkt med. Droidpiloten L3 ska väl vara rolig antar jag, men hon var riktigt vidrig så det gick ju inte som tänkt. Emilia Clarke må vara bra i Game of Thrones, men hon är ingen vidare skådis och klarar sig inte i såna här actionroller. Bäst är nog Paul Bettany och Glover som Lando, men de är bifigurer och kan inte bära en sån här film. De flesta karaktärer glöms bort fort och i slutändan får man fråga sig varför de la tid, pengar och energi på det här. En ganska stark 2a, det är ju ändå Star Wars, men jag trodde inte riktigt det skulle kunna komma under en 3a så besvikelsen är ändå där.
the Feber (Anmäl)   23:33 13/6
Bästa äventyrsfilmen på flera år! Bästa Star Wars sedan Force Awaken! Bra cast, riktigt sköna karaktärer, härligt tempo och stundtals mycket spännande! Ser verkligen fram emot fortsättningarna!
lumberdajack (Anmäl)   23:07 13/6
Lite oförtjänt med dålig kritik. Den hade fart och fläng. Jag gillade den. Kändes som ett Star Wars äventyr. Något man hade kunnat leka och fantiserat ihop i sandlådan. Jag cyklade hem nynnandes på Star Wars huvudtemat. Som fan är jag helt klart nöjd!
Bomkia (Anmäl)   14:23 10/6
Underhållande och håller bra takt. Särskilt Glover är riktigt underhållande. 4-
vonadel (Anmäl)   01:55 9/6
Har genererat en del nerdrage, men jag tycker den var underhållande. Kanske ingen wow-känsla, men motsvarar ändå förväntningarna. De har lyckats bra med castingen rakt igenom, även om Ford ändå är Ford. :) 7/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solo: A Star Wars Story