Solo: A Star Wars Story

Originaltitel: Solo: A Star Wars Story
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2018

Om Solo: A Star Wars Story:

Stig ombord på the Millenium Falcon och res med till en galax långt, långt borta. Genom en serie händelser i den mörka och kriminella undre världen möter Han Solo sin blivande andrepilot Chewbacca och träffar också på den ökände storspelaren Lando Calrissian.

Titel: Valerian and the City of a Thousand Planets
Originaltitel: Star Wars: Episode VII – The Force Awakens
Regissör: JJ Abrams
År: 2015
Star Wars: The Force Awakens

Alden Ehrenreich, Joonas Suotamo, Woody Harrelson, Emilia Clarke, Donald Glover, Thandie Newton, Phoebe Waller-Bridge, Paul Bettany, Erin Kellyman, Ian Kenny, John Tui, Warwick Davis, Clint Howard, Kiran Shah, Jon Favreau (röst), Linda Hunt (röst)

Jonathan Kasdan, Lawrence Kasdan

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Star Wars
Diskussioner om Solo: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solo: A Star Wars Story (35 st)
Engravadlax (Anmäl)   21:16 16/9
"I'll say it, I don't care: this kid's growing on me" är väl vad manusförfattarna hoppas att jag ska tycka vid det laget, men... nä. "Chewbacca? All right, well, you're gonna need a NICKNAME, 'cause I ain't saying that every time." GE MIG ETT JÄVLA BREJK. Fast bortsett från en del pinsam och klyschig dialog som forcerat refererar till äldre Star Wars-filmer som substitut för bra dialog som utvecklar handlingen på ett ordentligt sätt så är det ändå en hyfsat kul film.
Spidde (Anmäl)   05:28 15/9
Jag hade noll förväntningar på den här filmen och måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Skön story, bra skådespelare och allmänt härlig. Gillar att filmen nästan uteslutande utspelar sig i de smutsigare delarna av Star Wars-världen och att det känns som samtliga inblandade har haft väldigt kul. För mig var det här extremt mycket roligare att titta på än Rogue One.
amam (Anmäl)   02:22 14/9
Svag trea. Är väl helt okej men det är knappast något som bidrar till den större Star Wars världen.
Pyong (Anmäl)   20:01 11/9
Fullkomligt meningslös film där man fem minuter in i storyn upptäcker att den saknar precis allt som behövs för att få en att bry sig. Största besvikelsen i år (trots flera b-filmer...)
cristian81 (Anmäl)   15:02 11/9
Gäsp. Helt ok men helt meningslös.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solo: A Star Wars Story