Solo: A Star Wars Story

Originaltitel: Solo: A Star Wars Story
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2018

Om Solo: A Star Wars Story:

Stig ombord på the Millenium Falcon och res med till en galax långt, långt borta. Genom en serie händelser i den mörka och kriminella undre världen möter Han Solo sin blivande andrepilot Chewbacca och träffar också på den ökände storspelaren Lando Calrissian.

Titel: Star Trek Beyond
Originaltitel: Star Wars: Episode VII – The Force Awakens
Regissör: JJ Abrams
År: 2015
Star Wars: The Force Awakens

Alden Ehrenreich, Joonas Suotamo, Woody Harrelson, Emilia Clarke, Donald Glover, Thandie Newton, Phoebe Waller-Bridge, Paul Bettany, Erin Kellyman, Ian Kenny, John Tui, Warwick Davis, Clint Howard, Kiran Shah, Jon Favreau (röst), Linda Hunt (röst)

Jonathan Kasdan, Lawrence Kasdan

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Star Wars
Diskussioner om Solo: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solo: A Star Wars Story (47 st)
kryttan (Anmäl)   10:21 19/11
Nu har jag äntligen sett Solo, jag blev positivt överraskad. En genomtänkt och fartfylld Star Wars film med känsla. Tycker castingen var riktigt bra! Når inte riktigt upp till en 5:a, det beror mest på den väldigt tramsiga roboten L3.
HerrNenne (Anmäl)   00:44 13/11
En hyfsad rymdfilm med okej men platt plot och en okej stämning som aldrig lyfter helt trots alla blinkningar till tidigare filmer.
Robkiller (Anmäl)   23:02 8/11
Rätt intetsägande. Den försöker väl i alla fall, men tillför inte direkt något alls.
Tim Buckley (Anmäl)   08:41 29/10
(rek 3a) Lika kul som trist att konstatera att sidofilmerna (denna samt Rouge One) är bättre än huvudakterna. Mörkare, mer nyanserade och mindre Disney-artade. Bra.
Starkbröl (Anmäl)   00:59 29/10
Inte så tokig men inte så engagerande heller av någon anledning. Glover och Khaleesi övertygar, medan Ehrenreich inte kan fylla Fords skor och känns felcastad, och Harrelson spelar Harrelson. Många små irriterande plot holes, en miljon saker man kan räkna ut långt i förväg, och i allmänhet lite mekanisk. Speederjakter, tågklättring (varför tåg?) och rymdskepp i tunnlar/kanjoner är liksom inget nytt inom filmen och det är svårbegripligt varför man gör så trötta saker. De flesta twistarna känns dessutom bara irriterande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solo: A Star Wars Story
Se filmen