Solsidan

Originaltitel: Solsidan
Regissör:Felix Herngren, Måns Herngren
Utgivningsår:2017

Om Solsidan:

När tv-serien blir film, fördjupas livet på Solsidan. Alex & Anna, Fredde & Mickan och Ove & Anette kämpar med olika livskriser som skilsmässa och barnlöshet samt oskrivna badregler i Torekov.

Titel: En man som heter Ove
Originaltitel: En man som heter Ove
Regissör: Hannes Holm
År: 2015
Genre: Drama, Komedi
En man som heter Ove
Titel: I rymden finns inga känslor
Originaltitel: I rymden finns inga känslor
Regissör: Andreas Öhman
Genre: Drama, Komedi, Romantik
I rymden finns inga känslor
Titel: En gång i Phuket
Originaltitel: Farsan
Regissör: Josef Fares
Genre: Komedi
Farsan

Felix Herngren, Mia Skäringer, Johan Rheborg, Josephine Bornebusch, Henrik Dorsin, Malin Cederblad, Rebecka Teper, Henrik Schyffert, Frida Hallgren, Sven Wollter, Leonardo Rojas Lundgren, Elsa Bucht Wesslén, Susanne Thorson, Jens Sjögren, Ingela Olsson

Jesper Harrie

Drama, Komedi

Sverige
Diskussioner om Solsidan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solsidan (47 st)
schygge (Anmäl)   17:24 27/2
De lyckades ta något fint och kul och förvandlade det till vanlig svensk skitfilm, trist och sorgsen.
ToddDowney (Anmäl)   21:27 13/1
Känns ungefär som simpsons filmen, et avsnitt av serien som de sträckt ut til en 100 minuter film.
dafreakish (Anmäl)   17:54 6/1
Utmärkt filmfortsättning på serien med både humor, karaktärsutvecklingar (även bra nya tillskott) samt ett lika välarbetat manus som i det kortare formatet. Problemet är väl bara att för att få ut så mycket som möjligt av filmen så bör man ha sett serien, referenserna är många och vet man vem alla är så blir det också avsevärt mycket roligare. Filmen fungerar helt enkelt för sig men ändå inte riktigt. Vet man inte vem Ove är så framstår det till exempel som fullständigt bisarrt att någon skulle umgås med honom (vilket det i och för sig gör ändå).
sawa (Anmäl)   27/12 2018
OK, men formatet är kanske inte det bästa, funkar bättre som serie med kortare avsnitt.
Brouhaha (Anmäl)   26/12 2018
Får en svag 3'a. Det är väldigt långt mellan de roliga delarna. Filmen räddas av bra videokvalitet och trevligt skådespeleri från samtliga parter förutom den jobbiga Mia Skäringer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solsidan