Solsidan

Originaltitel: Solsidan
Regissör:Felix Herngren, Måns Herngren
Utgivningsår:2017

Om Solsidan:

När tv-serien blir film, fördjupas livet på Solsidan. Alex & Anna, Fredde & Mickan och Ove & Anette kämpar med olika livskriser som skilsmässa och barnlöshet samt oskrivna badregler i Torekov.

Titel: Fyra år till
Regissör: Mårten Klingberg
År: 2012
Genre: Komedi
Cockpit
Titel: I rymden finns inga känslor
Originaltitel: I rymden finns inga känslor
Regissör: Andreas Öhman
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Romantik
I rymden finns inga känslor
Titel: Kvarteret Skatan reser till Laholm
Originaltitel: Kvarteret Skatan reser till Laholm
Regissör: Mikael Syrén
År: 2012
Genre: Komedi
Kvarteret Skatan reser till Laholm

Felix Herngren, Mia Skäringer, Johan Rheborg, Josephine Bornebusch, Henrik Dorsin, Malin Cederblad, Rebecka Teper, Henrik Schyffert, Frida Hallgren, Sven Wollter, Leonardo Rojas Lundgren, Elsa Bucht Wesslén, Susanne Thorson, Jens Sjögren, Ingela Olsson

Jesper Harrie

Drama, Komedi

Sverige
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Solsidan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solsidan (32 st)
Robodan (Anmäl)   09:30 12/5
Inte usel, som många skriver, men det fungerade inte riktigt med det långa formatet. Visst berörde Anna o Alexs story något och visst fanns det humor kring vissa delar, men istället för att veckla in sig i underbara pinsamheter som TV-serien är det en enda långsam historia. Roliga förvecklingar saknas nästan helt.
Dr Vergerus (Anmäl)   22:08 4/5
Som väntat usel. såg den bara för att se mig själv som statist. Har sett två avsnitt av serien och tyckte det var tramsigt.
TURGUT (Anmäl)   19:00 23/4
Ok men inte mer. Hade hoppats på mer, inte lika rolig genom hela filmen som man är van vid från serien.
arruba (Anmäl)   14:04 17/4
Fantastiskt härlig första timma som är för mig vad solsidan skall vara, komedi. Sen är det moralfrågor och på tok för mycket drama för att jag skall känna mig hemma.
Barneyk (Anmäl)   17:31 8/4
Försök till att göra det lite mer seriöst funkar inte alls och det är väldigt glest mellan roliga stunder, även om det finns ett par.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solsidan
Se filmen