Solsidan

Originaltitel: Solsidan
Regissör:Felix Herngren, Måns Herngren
Utgivningsår:2017

Om Solsidan:

När tv-serien blir film, fördjupas livet på Solsidan. Alex & Anna, Fredde & Mickan och Ove & Anette kämpar med olika livskriser som skilsmässa och barnlöshet samt oskrivna badregler i Torekov.

Titel: Kvarteret Skatan reser till Laholm
Titel: Fyra år till
Originaltitel: Fyra år till
Regissör: Tova Magnusson-Norling
Fyra år till
Titel: I rymden finns inga känslor
Originaltitel: I rymden finns inga känslor
Regissör: Andreas Öhman
Genre: Drama, Komedi, Romantik
I rymden finns inga känslor

Felix Herngren, Mia Skäringer, Johan Rheborg, Josephine Bornebusch, Henrik Dorsin, Malin Cederblad, Rebecka Teper, Henrik Schyffert, Frida Hallgren, Sven Wollter, Leonardo Rojas Lundgren, Elsa Bucht Wesslén, Susanne Thorson, Jens Sjögren, Ingela Olsson

Jesper Harrie

Drama, Komedi

Sverige
Diskussioner om Solsidan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solsidan (38 st)
Krantzylvania (Anmäl)   14:39 13/10
Lite som tårtgeneralen; inte tillräckligt rolig för att vara en komedi och inte tillräckligt djup för att vara ett drama.
Mysharry (Anmäl)   08:43 19/9
Omöjlig att ge ett rättvist betyg. Som extra långt avsnitt av serien, är den suverän. Som film, som ska kunna stå för sig själv...? Följer man inte serien, blir den förmodligen obegriplig, kanske rent av dålig. Men jag tycker att den är välgjord och rolig, eftersom jag gillar serien. Men stora skämskudden måste vara med...
Bozze80 (Anmäl)   06:39 15/8
Gillar man serien så bör man gilla den här också. Lite ojämn humor, men överlag underhållande och tämligen intressant story.
Misslovemovie (Anmäl)   23:40 5/7
Lite småkul emellanåt men storyn känns inte vidare originell. Jag har bara sett första säsongen av serien men den var mycket roligare.
kanemura (Anmäl)   16:47 25/6
Komedi är ju verkligen en smakfråga. Detta är inte min humor men jag har sett några avsnitt av serien och gillar man den så måste man nog se filmen (för att få lite helhet kanske). Herngrens "seriösa" scener är ibland smärtsamma att se på. Skådespel är inte lätt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solsidan
Se filmen