Solsidan

Originaltitel: Solsidan
Regissör:Felix Herngren, Måns Herngren
Utgivningsår:2017

Om Solsidan:

När tv-serien blir film, fördjupas livet på Solsidan. Alex & Anna, Fredde & Mickan och Ove & Anette kämpar med olika livskriser som skilsmässa och barnlöshet samt oskrivna badregler i Torekov.

Titel: En gång i Phuket
Regissör: Hannes Holm
År: 2015
Genre: Drama, Komedi
En man som heter Ove
Titel: I rymden finns inga känslor
Originaltitel: I rymden finns inga känslor
Regissör: Andreas Öhman
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Romantik
I rymden finns inga känslor

Felix Herngren, Mia Skäringer, Johan Rheborg, Josephine Bornebusch, Henrik Dorsin, Malin Cederblad, Rebecka Teper, Henrik Schyffert, Frida Hallgren, Sven Wollter, Leonardo Rojas Lundgren, Elsa Bucht Wesslén, Susanne Thorson, Jens Sjögren, Ingela Olsson

Jesper Harrie

Drama, Komedi

Sverige
Diskussioner om Solsidan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Solsidan (36 st)
Bozze80 (Anmäl)   06:39 15/8
Gillar man serien så bör man gilla den här också. Lite ojämn humor, men överlag underhållande och tämligen intressant story.
Misslovemovie (Anmäl)   23:40 5/7
Lite småkul emellanåt men storyn känns inte vidare originell. Jag har bara sett första säsongen av serien men den var mycket roligare.
kanemura (Anmäl)   16:47 25/6
Komedi är ju verkligen en smakfråga. Detta är inte min humor men jag har sett några avsnitt av serien och gillar man den så måste man nog se filmen (för att få lite helhet kanske). Herngrens "seriösa" scener är ibland smärtsamma att se på. Skådespel är inte lätt!
Jompalompier (Anmäl)   23:08 6/6
Ändå över förväntan, trevligt att det fanns ett mörker i filmen och inte bara lättsamma skämt som i serien.
Robodan (Anmäl)   09:30 12/5
Inte usel, som många skriver, men det fungerade inte riktigt med det långa formatet. Visst berörde Anna o Alexs story något och visst fanns det humor kring vissa delar, men istället för att veckla in sig i underbara pinsamheter som TV-serien är det en enda långsam historia. Roliga förvecklingar saknas nästan helt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Solsidan
Se filmen