Somers Town

Originaltitel: Somers Town
Regissör:Shane Meadows
Utgivningsår:2008

Om Somers Town:

Tonårige Tomo drar till London eftersom han inte har något att göra i Nottingham. Där möter han polske Marek, som inte heller har något att göra när hans pappa jobbar på dagarna. Vänskap uppstår.
Se filmen på Headweb

Titel: This Is England '86
Originaltitel: This Is England '86
Regissör: Shane Meadows, Tom Harper (III)
År: 2010
Originaltitel: Pervert Park
Regissör: Frida Barkfors, Lasse Barkfors
År: 2014
Pervert Park

Thomas Turgoose, Katie Dickie, Piotr Jagiello, Ireneusz Czop, Perry Benson, Elisa Lasowski

Paul Fraser

Drama, Komedi

Storbritannien

Recension Somers Town

- Andy_B sätter betyg 4 och skriver:
Somers Town är bara 75 minuter lång. Den är med andra ord en bra motsats till hävdandet att bra filmer på senare tid har blivit längre och längre. För det var länge sedan jag fått så många må-bra-känslor från en och samma film som jag får av Shane Meadows nya. Raka motsatsen till dennes Dead Man’s Shoes från 2004, en film som jag länge funderat på att ge den stora 5:an i betyg, som har ett otäckt...

Recension av Somers Town - Läs hela!

Diskussioner om Somers Town  (0 diskussioner)
Kommentarer om Somers Town (47 st)
ASSFACE (Anmäl)   9/7 2018
Hade cirka noll förväntningar, med det visade sig vara en riktigt fin film. Bra karaktärer och härliga dialoger.
KyLLo (Anmäl)   29/11 2017
Påminner mig en del om This is England, vilket kan förklaras med att det är samma regissör. Den här är mer som en familjefilm och svart-vit. Sevärd och lättittad, men jag tycker väl inte riktigt att den berör. När jag ser det svart-vita omslaget med tåget i bakgrunden får jag för mig att det är en annan typ av film, mörkare och dystrare.
levelfive (Anmäl)   20/5 2013
mycket bra film - nästan 4a
erik.p (Anmäl)   24/6 2012
Sådär, fattar t.ex. inte vitsen med svartvitt. Duktiga skådisar. Rätt kort och tyvärr lite meningslös.
perrrvo (Anmäl)   26/9 2011
Lite trög och melankolisk, visserligen bra men hade kunnat vara bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Somers Town