Somewhere

Originaltitel: Somewhere
Regissör:Sofia Coppola
Utgivningsår:2010

Om Somewhere:

Johnny Marco är en skandalomsusad och framgångsrik skådespelare som bor på Hollywoods legendariska Chateau Marmont Hotel och lever ett liv i överflöd. Hans dagar består av ett töcken av drinkar, tjejer, snabba bilar och fjäskande fans. I Johnnys självupptagna värld ryms bara han själv – något som ställs på ända när hans elvaåriga dotter Cleo oväntat dyker upp.

Titel: Lost in Translation
Regissör: Noah Baumbach
År: 2010
Genre: Drama, Komedi
Greenberg

Stephen Dorff, Elle Fanning, Chris Pontius, John Prudhont, Robert Schwartzman, Michelle Monaghan, Caitlin Keats, Jo Champa, Alexander Nevsky, Laura Chiatti, Kristina Shannon, Karissa Shannon, Laura Ramsey, Paul Greene, Angela Lindvall, Ellie Kemper

Sofia Coppola

Drama

USA, Storbritannien, Italien, Japan

Recension Somewhere

- Melvin Udall sätter betyg 4 och skriver:
Johnny Marco (Stephen Dorff) är en välkänd skådespelare som uppehåller sig på Chateau Marmont i Hollywood. Där fördriver han dagarna med öl, cigaretter, sex, GoGo-dansöser på rummet samt, ytterst sällan, omhändertagande av sin elvaåriga dotter Cleo (Elle Fanning). En dag visar det sig att dottern blir kvar längre än väntat. Det som beskrivs ovan händer visserligen under filmens gång, men att tala...

Recension av Somewhere - Läs hela!

Med i listor: Guldlejon i Venedig
Diskussioner om Somewhere  (0 diskussioner)
Kommentarer om Somewhere (164 st)
Barneyk (Anmäl)   2/3 2018
Coppola är verkligen hit or miss med mig när det kommer till att funka. Det finns många teman här som jag gillar men jag känner typ ingenting och bryr mig inte så det blir mest tråkigt. Men, på ett helt okej sätt. Slätstruken tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
wasteoftime (Anmäl)   29/11 2016
Att se den här utan att veta något om filmen, känns inte som rätt ingång, för det tog ett bra tag innan jag kunde lokalisera mig. Men det är bra, om än lite väl pretentiöst på sina håll. Det är väl svårt att påstå att det känns som att man får en faktisk insyn, eller så, vilket väl är tanken. Det mest ironiska är väl ändå det sista man ser, innan det blir svart, själva "alla eventuella likheter med verkliga personer"-disclaimern - det är väl precis meningen, att det ska finnas likheter med verkliga personer, om än inte utpekade? En något grumlad tvåa, med ett relativt svagt slut, men en bra mittbit.
idaho1981 (Anmäl)   12/9 2015
Första halvan är otroligt seg och överdriven. Lite för mycket indie-wannabe i de långa scenerna där inget händer. Senare delen av filmen lyfter dock väldigt bra fram till det lite smöriga slutet. Skådespeleriet och fotot är dock riktigt bra!
Darn (Anmäl)   11/2 2015
Njäe, jag vet inte. Jag fattar grejen, stilen och popmusiken som ständig ingrediens men tycker det kunde gjorts med någon annan typ av känsla, eller bara med lite mer "någonting". En annan dag kanske den kännts som helt ok, idag blev det lite mindre än så.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Somewhere
Se filmen