Sommaren med Göran

Originaltitel: Sommaren med Göran
Regissör:Staffan Lindberg
Utgivningsår:2009

Om Sommaren med Göran:

Sommaren har knappt börjat när Göran blir dumpad av sin flickvän och dessutom trivs han inte på jobbet. Alla ska dessutom till Doddes midsommarfest på hans lyxiga sommarställe på västkusten. Alla utom Göran. Görans kompis Alex är förstås bjuden men måste vakta sin flickväns nakenhund Tingeling under midsommarhelgen. Efter viss övertalning seglar i alla fall Göran, Alex och Tingeling ut i skärgården mot Doddes sommarställe. En våt svensk midsommarhistoria tar sin början med jakten på den stora kärleken som lurar någonstans i vassen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Mary Agnes Donoghue
År: 2015
Genre: Drama, Komedi
Jenny's Wedding

Peter Magnusson (II), Mirja Turestedt, David Hellenius, Moa Gammel, Dan Ekborg, Peter Dalle, Alexandra Rapaport, Christine Meltzer, Ruth Vega Fernandez, Tanja Lorentzon, Niklas Engdahl, Carl Anders Stjernlöf

Peter Magnusson (II)

Komedi, Romantik

Sverige
Diskussioner om Sommaren med Göran  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sommaren med Göran (291 st)
Tatty (Anmäl)   25/7 2015
Okej, rolig och knäpp film.
Suckram99 (Anmäl)   29/3 2015
Feelgood!
CodeRed (Anmäl)   11/1 2015
Svenskar kan verkligen inte göra film, skådisarna är så dåliga i Sverige så man vill gråta! Finns inget flow eller naturligt i skådespeleriet i sverige! Bara ta Persbrandt som exempel, en dramaten produkt som gör sig fruktansvärt dålig på film samma sak i denna film, skådisarna hör hemma på teatern!!!! Detta är teatralisk buskis!!! Första halvan är heelt katastrofalt dålig, den får -1 i betyg andra halvan får en svag svag 2:a. Detta är verkligen ingen film jag rekommenderar! När ska svenskarn lära sig av våra grannar danskarna hur man gör film!!! Ett ex. till Mads Mikkelsen vs. Persbrandt och det blir knockout seger för Mikkelsen!!!
Krille80 (Anmäl)   30/12 2014
Det är lite tragiskt när man inser att svensk film för mig har blivit något exotiskt och ovanligt. Den kvalitétsbrist som svensk film ofta uppvisar har gjort att man hellre väljer film från flertalet andra länder innan man ens överväger att ta sig an en svensk film. När det då dyker upp en film som detta som inte är kass så överraskas man över den närhet man känner när man hör det svenska språket och att filmen får en att känna något som i detta fallet är glädje och att bli underhållen. 3+
Jonel (Anmäl)   5/2 2014
Fyf*n vilken besvikelse. Såg lite rolig ut på trailern men det som visas i trailern var det enda roligt som skedde under hela filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sommaren med Göran