Sommersby

Originaltitel: Sommersby
Regissör:Jon Amiel
Utgivningsår:1993

Om Sommersby:

Efter sju år i kriget återvänder Jack Sommersby till sin gård i Tennessee. Hans fru Laurel förvånas över Jacks nya ömhet och han verkar vara förändrad på flera sätt.
Se filmen på Viaplay

Originaltitel: Run the Wild Fields
Regissör: Paul A Kaufman
År: 2000
I krigets spår
Titel: Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke
Originaltitel: How to Make an American Quilt
Regissör: Jocelyn Moorhouse
År: 1995
Genre: Drama, Romantik
Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke
Titel: Mr. Jones
Originaltitel: Mr Jones
Regissör: Mike Figgis
Mr. Jones

Jodie Foster, Richard Gere, Lanny Flaherty, Bill Pullman, James Earl Jones, William Windom, R Lee Ermey, Ray McKinnon, Maury Chaykin

Nicholas Meyer, Anthony Shaffer, Sarah Kernochan

Drama, Romantik, Mysterium

Frankrike, USA
Filmnummer: 1947
Diskussioner om Sommersby  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sommersby (43 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Starlette (Anmäl)   21/11 2016
3-. Lågmäld mittimellan-rulle. Gillade inte slutet.
idaho1981 (Anmäl)   15/2 2015
Fin film och intressant idé. Tyvärr blir det för smörigt och klyshigt. Gere är, som för det mesta, tråkig och intressant i sin roll. Den som lyfter filmen och möjligtvis skulle kunna lyfta den till en 3:a är Jodie Foster. Som alltid ger hon sin karaktär liv och hennes skådespel känns nära och äkta. Svag trea eller stark tvåa (hade varit mycket svag tvåa utan Foster).
Krille80 (Anmäl)   14/12 2014
En tjej i min klass under gymnasietiden fullständigt älskade denna film och var inte sen att ta upp det när det talades om film. Mitt tycke om denna film ligger väl på en nivå att skådespelet är bra och filmen lyckas med sina inslag av att engagera tittaren emotionellt. Jag är dock inte överförtjust i den men den förtjänar helt klart mitt betyg.
Gigi1943 (Anmäl)   3/2 2014
Kul att vi verkar ganska överens om att denna film är ganska tråkig, inte förrän på slutet lyfter den lite. Man kanske kan säga att slutet var oväntat, eller så var det inte det. En del fina scener med huvudpersonerna, rent filmmässigt alltså, annars en helt okej rulle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sommersby