Sömnlös i Seattle

Originaltitel: Sleepless in Seattle
Regissör:Nora Ephron
Utgivningsår:1993

Om Sömnlös i Seattle:

När Sams älskade fru går bort flyttar han med sin lille son Jonah till Seattle. En kväll ringer pojken till ett direktsänt radioprogram. Han önskar sig en ny mamma, så att pappa ska bli glad igen. I en annan del av USA hör journalisten Annie Reed radioinslaget. Hon blir djupt rörd och får lust att träffa den ensamme mannen. Mon hon är inte ensam. Sam blir överöst med brev från giftaslystna kvinnor och Jonah åtar sig uppgiften att sålla fram den rätta och hitta kvinnan som ska bli hans nya mamma och Sams nya fru.

Titel: Du har mail
Originaltitel: You've Got Mail
Regissör: Nora Ephron
År: 1998
Genre: Komedi, Romantik
Du har mail
Titel: När Harry träffade Sally...
Originaltitel: When Harry Met Sally...
Regissör: Rob Reiner
År: 1989
Genre: Drama, Komedi, Romantik
När Harry träffade Sally...
Titel: Om ödet får bestämma
Regissör: Luis Mandoki
År: 1999
Genre: Drama, Romantik
Kärleksbrev

Tom Hanks, Meg Ryan, Ross Malinger, Bill Pullman, Rosie O'Donnell, Gaby Hoffmann, Victor Garber, Rita Wilson, Barbara Garrick, Carey Lowell, David Hyde Pierce, Dana Ivey, Rob Reiner, Kevin O'Morrison

Nora Ephron, David S Ward, Jeff Arch

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Sömnlös i Seattle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sömnlös i Seattle (263 st)
Fiskjävel (Anmäl)   26/11 2016
I mitt tycke är detta egentligen en ganska bristfällig film på många sätt och vis. Den är översentimental, löjligt surrealistisk och krystad. Eftersom detta är ett genomgående tema genom hela filmen känns det trots allt ganska genomtänkt och gulligt. De sympatiska karaktärerna lyfter också upp filmen ett snäpp. 3.
okidoki (Anmäl)   22/11 2016
En romantisk saga med lyckligt slut och snälla människor. Behövs nu i hatets tid.
Stygga-Vargen (Anmäl)   5/10 2016
Väldigt bra, mysig och stundvis ganska rolig film med väldigt bra skådespelare.
kakbakarn (Anmäl)   2/9 2016
Sentimental och fin på så sätt, men om det här var filmen som orsakade den följande orkanen av lika klyschiga, stereotypa, lätt förljugna och moraliskt suspekta rom-coms som vi fått sedan dess, ja, då kan jag nog inte sätta en trea. Trots gulligheten.
Krille80 (Anmäl)   30/11 2014
Inget fel på historien i sig - den är faktiskt ganska fin. Men i filmen framställs allting som alldeles för gulligt för att passa mig. Skådespelarna är bra, men det är ändå inte riktigt övertygande. Fungerade bra på sin tid och och förutom att bli en succè så innebar den ett lyft för genren romantisk-komedi.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sömnlös i Seattle