Söndagarna med Cybèle

Originaltitel: Les Dimanches de Ville d'Avray
Regissör:Serge Bourguignon
Utgivningsår:1962

Om Söndagarna med Cybèle:

Pierre dödar av misstag ett barn under ett bombuppdrag i Vietnam vilket traumatiserar honom. Han flyr till en Paris-förort där han träffar den föräldralösa flickan Cybèle, vilken han inleder en relation med.

Titel: El Nido
Originaltitel: El Nido
Regissör: Jaime de Armiñán
År: 1980
El Nido

Hardy Krüger, Nicole Courcel, Patricia Gozzi, Daniel Ivernel, André Oumansky, Anne-Marie Coffinet, René Clermont, Malka Ribowska, Michel de Ré

Serge Bourguignon, Antoine Tudal

Drama

Sundays and Cybèle, Sundays in Ville d'Avray

Frankrike
Med i listor: Oscar för bästa icke-engelskspråkiga film
Diskussioner om Söndagarna med Cybèle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Söndagarna med Cybèle (3 st)
JimCarrey (Anmäl)   14/2 2013
En sjukt snygg film som behandlar sitt ämne med en glättighet som gör att det hela känns surrealistiskt. 3+
accatone (Anmäl)   27/9 2010
Bra inblick i någons trauma. Jag gillar också hur de gör det onaturliga naturligt. Däremot är scenerna i sig för utdragna
Tonti (Anmäl)   6/9 2010
Nästintill chockerande stiligt foto när man får den fina kopian i scope uppfläkt framför ögonen så där. Annars en finstämd och ganska gripande rulle som dock kunde haft mer udd och relevans. Hiskeligt stark trea.