S.O.S. Titanic

Originaltitel: S.O.S. Titanic
Regissör:William Hale
Utgivningsår:1979

Om S.O.S. Titanic:

Brittisk version av Titanics ödesresa som främst skildrar förloppet genom att berätta om tre par i de tre olika klasserna på skeppet.

Titel: Atlantic
Regissör: Camillo Teti
År: 2001
Genre: Familjefilm
Titanic: The Animated Movie

David Janssen, Cloris Leachman, Susan Saint James, David Warner, Ian Holm, Helen Mirren, Harry Andrews, Beverly Ross, David Battley, Ed Bishop, Tony Caunter, Nicholas Davies, Matthew Guinness, Jerry Houser, Victor Langley, Gerard McSorley, John Moffatt

James Costigan

Drama

Storbritannien, USA
Med i listor: Titanic
Diskussioner om S.O.S. Titanic  (0 diskussioner)
Kommentarer om S.O.S. Titanic (12 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   4/11 2015
Inte helt tokigt, och det fanns helt klart potential till något ännu bättre här, men den dras tyvärr ner lite för mycket av hantverksmässig inkompetens och de begränsade resurser som tv-films-formatet för med sig. Det blir också gärna väldigt många karaktärer i en sådan här film, och även i den långa versionen som jag såg, så är de lite svåra att hålla reda på. Trots det så är det just i skildringen av livet ombord som den här versionen lyckas allra bäst, man får lära känna Titanic på ett bra sätt helt enkelt. Valet att berätta historien med Susan Saint James och David Warners karaktärer som centralpunkt fungerar också bra. Så det är iaf dugligt nog för att det ska räcka till en stark tvåa, men med tanke på att det finns bättre versioner därute, så är det svårt att se att denna fyller någon riktig funktion
Levitt (Anmäl)   9/9 2011
Kunde lika väl heta Cocoon on a boat
Brouhaha (Anmäl)   17/7 2011
Jag vet att det är väldigt "hippt" att tycka illa om Camerons filmer, men nej, den här är verkligen inte bättre. Alldeles... alldeles för kort för att handla om sex personer, tänkte jag skriva, men sedan såg jag att den enligt IMDb var 180 minuter lång. Den jag såg på TV var bara 105 minuter lång. Så hade mycket väl kunnat vara bättre annars. Kändes inte så panik- och kaosartad som Camerons, men det kan ju också bero på att det blev så hetsigt när de klippte bort 75 minuter. Fasen då. Kul hursomhelst att Warner hade såpass stora roller i båda!
kimpah (Anmäl)   17/7 2011
Välgjord men usch så hemsk såklart. Blir nedstämd och vill byta kanal...
skaraborg76 (Anmäl)   7/6 2011
Bättre än tramset som gjordes senare. Tyvärr så är det ju så med filmer om Titanic är ju att man vet vad som ska hända. Trea!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till S.O.S. Titanic