Soul Kitchen

Originaltitel: Soul Kitchen
Regissör:Fatih Akin
Utgivningsår:2009

Om Soul Kitchen:

Restaurangen Soul Kitchen i Hamburg skulle kunna ha allt – men så länge krögaren Zinos nöjer sig med att servera halvfabrikat till sin lilla krets av excentriska stamkunder kommer hoten från skattmasen att finnas kvar. I desperation anställer han den hetlevrade och perfektionistiske kocken Shayn som hottar upp menyn med allsköns underliga gastronomiska kreationer, till stammisarnas förfäran… Samtidigt knackar Zinos bror, fängelsekunden Illias, på dörren.
Se filmen på Headweb

Regissör: Brian Gibson
År: 1990
Genre: Drama, Kriminalare
Drug Wars

Adam Bousdoukos, Moritz Bleibtreu, Birol Ünel, Anna Bederke, Pheline Roggan, Lukas Gregorowicz, Dorka Gryllus, Wotan Wilke Möhring, Demir Gökgöl, Udo Kier, Catrin Striebeck

Fatih Akin, Adam Bousdoukos

Komedi

Tyskland
Diskussioner om Soul Kitchen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Soul Kitchen (40 st)
paninaro (Anmäl)   4/7 2018
Inte ett filmiskt mästerverk, men som en lätt måltid i genren feelgood så smakar det riktigt bra.
KyLLo (Anmäl)   6/10 2016
Småoriginell. En annan typ av film än det jag tidigare sett av regissören. Känns lite som en tysk såpa i modern berättarstil. Det händer mycket på kort tid, men utan att det blir för rörigt. Man följer huvudpersonen bland människor på arbetet och fritiden. Dialogerna känns precis lagom avvägda. Filmtipset beräknade en tvåa för mig. Det här är snarare en stark trea.
Bear (Anmäl)   9/5 2016
Skulle varit 20 min kortare, då hade den nått till en trea för min del.
Mortiis (Anmäl)   5/8 2015
Ganska spretigt. Stundtals intressant och riktigt bra, men stundtals bara flamsigt och tramsigt. Moritz Bleibtreu kanonbra i vanlig ordning. Svag trea.
foppa99 (Anmäl)   4/7 2015
Blä: smakar skolmat. Van att bli serverad Mycket godare film av Akin